نماینده مردم اهواز در مجلس:

وزارت نفت دولت سابق زیر بار پرداخت عوارض آلایندگی به خوزستان نمی رفت

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم ۶۰ هزار میلیارد ریالی خوزستان از عوارض آلایندگی گفت: سال ۹۸ با پیگیری شهردار وقت اهواز حساب های شرکت نفت مسدود شد که این موضوع با اعمال نفوذ معاون اول رییس جمهور وقت متوقف و یک ریال هم از این سهم پرداخت نشد.

وزارت نفت دولت سابق زیر بار پرداخت عوارض آلایندگی به خوزستان نمی رفت
کد خبر: 561460
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۲ ۱۷:۳۸:۳۰

مجتبی یوسفی روز یکشنبه در آیین افتتاح پل ال ۳۰۰ از تقاطع چند سطحی شهید کجباف اهواز (چهارشیر) افزود: اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ مصوبه ای در شورایعالی مالیاتی کشور توسط دولت قبل تصویب شد که روند پرداخت مالیات و عوارض آلایندگی تغییر پیدا کرد و به موجب این مصوبه که اقدامی غیرقانونی بود، رای صادر شده علیه شرکت نفت در دادگاه برای پرداخت عوارض آلایندگی بی اثر شد که با استنفاده از ظرفیت معاون تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی این مصوبه لغو شد.

به گزارش ایرنا، وی ادمه داد: با لغو شدن مصوبه شورایعالی مالیات کشور، پرداخت ۶۰ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی برای خوزستان و استان‌های جنوبی کشور بار دیگر به جریان افتاد که در مرحله اول چهار هزار میلیارد ریال پرداخت شد ولی پرداخت سه قسط پنج هزار میلیارد ریالی که قرار بود هر ماه یک قسط آن پرداخت شود بار دیگر توسط وزارت نفت متوقف شد که با پیگیری انجام شده مقرر شد این ارقام پرداخت شود.

وی با بیان اینکه اولویت کشور در حوزه خدمات رسانی نسبت به گذشته تغییر کرده است گفت: هم اکنون ۲۲ درصد جمعیت کشور در روستاها و حدود ۷۸ درصد در شهرها زندگی می کنند و این در حالی است که قوانین مرتبط با شهرداریها مربوط به زمانی است که تنها ۲۰ درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می کردند.

یوسفی با بیان اینکه  هزینه خدمات شهری در سال های اخیر افزایش یافته است گفت: ۶۰ هزار روستا و بالغ بر یک هزار و ۳۶۸ روستا در کشور وجود دارد که ارزش افزوده می‌تواند در تامین منابع پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمک کار باشد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به جای افزایش سهم مردم از مالیات ها، سهم دولت از ۹ درصد به چهار درصد کاهش و سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از سه درصد به چهار درصد افزایش داده شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کل عملکرد ارزش افزوده در سال گذشته ۳۳۰ هزار میلیارد ریال بود که امسال به دلیل رشد درآمد مالیاتی ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به این ارزش افزوده اضافه شد.

وی افزود: اختیار ۴۰۰ هزار میلیارد ریال از درآمدهای ارزش افزوده به وزیر کشور داده شده بود که در بودجه امسال این اختیار توسط مجلس شورای اسلامی حذف شد.

یوسفی با بیان اینکه کار عمرانی و توسعه زیرساختی با کار جهادی و همدلی اتفاق می افتد گفت: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای تسهیلات و ایجاد زیرساخت ها در بودجه امسال و در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ تخصیص داده شد که سهم خوزستان ۳۵ هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته به جز سال ۱۴۰۰ به دلیل آنچه که سوء استفاده از قیر رایگان اعلام شده بود، توزیع قیر رایگان در کشور متوقف شد اما با همکاری وزارت نفت سال گذشته۱۵۰هزار میلیارد ریال و امسال ۱۹۰ هزار میلیارد ریال قیر رایگان برای توزیع میان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تخصیص داده شد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: سال ۱۳۹۹ برای فعال سازی قطار شهری اهواز پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل انتشار اوراق در نظر گرفته شد که به دلیل مسدود بودن حساب‌های شهرداری به دلیل بدهی‌های بانکی این مبلغ جذب نشد.

عملیات ساخت تقاطع چند سطحی شهید کجباف در میدان شهید بندر (چهارشیر) اهواز از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و در سال‌های گذشته بخش‌هایی از این تقاطع غیرهمسطح تکمیل و به بهره برداری رسید. با توجه به اتمام عملیات اجرایی یکی از پل های این تقاطع غیر همسطح موسوم به ال ۳۰۰ (از بلوار بسیج به بلوار سردار سلیمانی و به سمت میدان خلیج‌فارس)، قرار است احداث پل ال ۴۰۰ این تقاطع نیز در دستور کار قرار گیرد.

پروژه تقاطع غیر همسطح شهید کجباف در محل کانون توزیع و تقسیم ترافیک شهر اهواز قرار دارد .محور اصلی( پل ال ۱۰۰) که شامل دو باند رفت و برگشت است میدان چهار اسب(سه راه تپه) را به میدان پنج نخل متصل می‌کند. محور ال ۲۰۰ نیز میدان پنج نخل را به اتوبان شهید سلیمانی متصل می‌کند.

محور ال ۵۰۰ به طول ۷۳۰ متر و ارتفاع از سطح زمین ۲۲ متر میدان خلیج فارس(دروازه) را به میدان پنج نخل وصل می‌کند و محور ال ۳۰۰ با نصب قطعات پیش ساخته سگمنت بر روی ستون‌های شماره ۱۸ و ۱۹ مسیر متصل کننده میدان تپه به میدان دروازه است.

فاز نخست تقاطع چند سطحی شهید بندر اهواز با صرف ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات عمرانی شهرداری این کلانشهر در خرداد سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسیده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • Masoud ارسالی در
    چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱

    آقای یوسفی واقعا انسان زحمت کشی هستند و چون از بدنه شهرداری هستن خیلی خوب مشکلات شهری رو درک کردن،آقای مجتبی یوسفی عزیز ما رو مدیون خودتون کردین امیدوارم در دوره بعدی مجلس هم شرکت کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها