کد خبر: 559224
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۱۶:۰۲:۲۵
| |

استفاده از پابند الکترونیکی برای بعضی مدیران متخلف در خراسان شمالی/ سرقت، رتبه نخست جرائم

دادستان مرکز خراسان شمالی گفت: برای برخی از مدیران متخلف در استان از پابند الکترونیکی استفاده می شود.

استفاده از پابند الکترونیکی برای بعضی مدیران متخلف در خراسان شمالی/ سرقت، رتبه نخست جرائم
کد خبر: 559224
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۱۶:۰۲:۲۵

سید جواد ایلالی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: یکی از موارد جایگزین ها حبس، استفاده از پابند الکترونیکی است که در استان از ظرفیت آن ها استفاده می شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر برای ۱۰۴ مجرم از پابند الکترونیکی استفاده می شود که تعدادی از آن ها مربوط به مدیران است.

ایلالی همچنین درباره پرونده های باز مربوط به مدیران استان، اعلام کرد: در حال حاضر ۸ پرونده باز مربوط به اتهامات مدیران استان در دستگاه قضایی وجود دارد.

وی همچنین به عمده ترین جرائم در استان که منجر به صدور حکم شده است، اشاره کرد و گفت: رتبه نخست مجرمان، سرقت است.

ایلالی تاکید کرد: سرمنشا این جرم، مشکلات اقتصادی است اگر فعالیت های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری نبود، جرائم در استان چندین برابر می شد.

وی ادامه داد: سرقت در استان تا ۲ ۳ سال گذشته در رتبه سوم جرائم بود اما امسال به رتبه اول رسیده که نشان می دهد باید بیش از گذشته نگران باشیم.

دادستان بجنورد همچنین اظهار کرد: ضرب و جرح، توهین به اشخاص عادی، ایجاد صدمه بدنی عمدی به خودرو و تهدید از دیگر جرائمی محسوب می شود که پس از سرقت، رتبه دار جرائم استان هستند.

وی ضابطان عام و خاص را بازوان دادستانی در رسیدگی به جرائم دانست و گفت: به همین دلیل ۱۹ دوره آموزشی برای آن ها برگزار شده و طی سال گذشته نیز ۱۴۱ بازدید از عملکرد آن ها ثبت شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها