کد خبر: 558456
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ ۱۱:۰۹:۰۰
| |

مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خبر داد:

پیش‌بینی حضور پنج میلیون ایرانی در ایام اربعین 1401

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از پیش‌بینی برای حضور پنج میلیون ایرانی در ایام اربعین امسال خبر داد و گفت: بر اساس این برآورد جمعیت، یک هزار و ۵۰۰ نفر در قالب کادر بهداشت و درمان به عراق اعزام می‌شوند.

پیش‌بینی حضور پنج میلیون ایرانی در ایام اربعین 1401
کد خبر: 558456
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ ۱۱:۰۹:۰۰

سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از پیش‌بینی برای حضور پنج میلیون ایرانی در ایام اربعین امسال خبر داد و گفت: بر اساس این برآورد جمعیت، یک هزار و ۵۰۰ نفر در قالب کادر بهداشت و درمان به عراق اعزام می‌شوند.

به گزارش ایرنا، سید علی مرعشی گفت: باتوجه‌به همه‌گیری کرونا در سال‌های اخیر و محدودیت‌های سفر به نظر می‌آید امسال با کاهش این محدودیت‌ها، چهار تا پنج میلیون ایرانی در ایام اربعین، عازم عراق شوند.

وی با بیان این که مسئولیت انتقال دارو و تجهیزات همچنین ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی برعهده هلال‌احمر است، گفت: در مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر نیز فراخوانی داده‌ایم تا افرادی که تمایل دارند، ثبت‌نام کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر اظهار داشت: هلال‌احمر از ظرفیت دانشگاه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه مختلف از ترابری گرفته تا بهداشت و درمان استفاده می‌کند.

مرعشی اضافه کرد: تعداد درمانگاه‌های بین‌راهی و همکاری با بیمارستان‌های عراق افزایش خواهد یافت همچنین تعداد مراکز درمانی افزوده خواهد شد.

وی درباره تعداد پایگاه پیش‌بینی شده برای اربعین ۱۴۰۱ افزود: آخرین سالی که اربعین را برگزار کردیم ۲۵ مقر در بین راه و کربلا و نجف داشته‌ایم؛ ولی باتوجه‌به افزایش زائران مراکز درمانی در نجف و کربلا افزایش می‌یابد.

مرعشی افزود: درمانگاه شبانه‌روزی در نزدیکی حرم حضرت عباس (ع) در اختیار داریم و مراکزی نیز در قبله‌گاه و قبله امام حسین (ع) به‌منظور ارائه خدمات‌رسانی بهتر به زائران راه‌اندازی خواهد شد.

اربعین حسینی ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ شمسی است. حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر شروع و چند روز مانده به روز اربعین به اوج خود می‌رسد.

اربعین سال ۱۳۹۷ حدود یک میلیون زائر از مرزهای بین‌المللی شلمچه و چذابه به شهرهای مقدس عراق مشرف شدند. سه سال گذشته به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا زائران اربعین موفق به حضور در مراسم اربعین حسینی نشدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها