کد خبر: 558250
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۲۱:۴۹:۵۲
| |

آلودگی هوا در کشورهای جنوب آسیا عمر مردم را کاهش داده است

تحقیقات دانشگاه شیکاگو نشان می دهد که ساکنان کشورهای جنوب آسیا به دلیل آلودگی هوا نسبت به دیگر مردم جهان عمر کمتری می کنند.

آلودگی هوا در کشورهای جنوب آسیا عمر مردم را کاهش داده است
کد خبر: 558250
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۲۱:۴۹:۵۲

بر اساس یک ارزیابی جدید، افرادی که در جنوب آسیا زندگی می کنند به طور متوسط ‌حدود پنج سال از زندگی خود را از دست می‌دهند، مگر اینکه کیفیت هوای بهتری را تجربه کنند.

به گزارش ایرنا، به نقل از نیوزمدیکال، دانشگاه شیکاگو در آخرین گزارش خود از شاخص کیفیت هوا (AQLI) اعلام کرد آلودگی هوا به بزرگترین تهدید علیه زندگی انسان تبدیل شده است. این شاخص نشان می‌دهد کشورهای جنوب آسیا بدترین وضعیت را در مورد کیفیت هوا دارند.

طبق داده‌های منتشر شده بنگلادش با داشتن رتبه آلوده ترین کشور جهان دارای میانگین امید به زندگی کمتری از کشورهای دیگر جهان است. طبق تحقیقات منتشر شده در این کشور و دیگر کشورهای جنوب آسیا میانگین امید به زندگی ۶.۷ سال نسبت به دیگر مناطق دنیا کمتر است.  

طبق گزارش دانشگاه شیکاگو و استانداردهای سازمان جهانی بهداشت کشورهای دیگر جنوب آسیا مثل هند، نپال و پاکستان نیز وضعیت مشابهی دارند.

در سال ۲۰۱۹، دولت هند برنامه‌ای موسوم به هوای پاک در بیش از ۱۰۰ شهر خود اجرا کرد ولی به نظر می‌رسد در طول سه سال گذشته وضعیت آلودگی این کشور تغییری نکرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها