کد خبر: 558203
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۶:۳۳:۱۳
| |

اژ‌ه‌ای:

پیشرفت جمهوری اسلامی دشمن را به شدت عصبانی کرده است

رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که گاهی عملیات روانی دشمن این‌قدر شدید است که ما هم تحت تاثیر قرار می‌گیریم و با او همراهی می‌کنیم، گفت: واقعیت این است که دشمن در موضع ضعف است نه قدرت و جمهوری اسلامی در حال پیشرفت است و نه حتی در جا زدن و عقب رفتن. این همان چیزی است که دشمن را به شدت ناراحت و عصبانی کرده است.

پیشرفت جمهوری اسلامی دشمن را به شدت عصبانی کرده است
کد خبر: 558203
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۶:۳۳:۱۳

غلامحسین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان قم که عصر امروز در مجتمع معصومیه قم برگزار شد با اشاره این‌که خدمت در جمهوری اسلامی یک توفیق بزرگ است، گفت: ما و شما مدیران بدانیم که مشمول این نعمت الهی هستیم و این فرصت را باید برای خدمت بی‌منت قدر بدانیم زیرا ممکن است فردا خودمان را ملامت کنیم. اما توفیق خدمت در این استان مقدس که انقلاب از اینجا شروع شد و ادامه دارد، نعمت بالاتری است.

​به گزارش فارس، وی با اشاره به نکات مطرح شده توسط رئیس شورای اسلامی شهر قم برای کمک دستگاه قضا به شهرداری‌ها گفت: این مطالب درست است اما مردم با شهرداری‌ها مشکل دارند و در راستای مسائل مختلف خود می‌خواهند کارشان عزتمندانه انجام شود و نباید یک سویه برویم. باید فکر کنیم چطور می‌توانیم هزینه مردم را کم کنیم تا برای حل مشکل خود به دیوان عدالت اداری مراجعه نکنند.

رئیس قوه قضاییه افزود: درباره موضوع تغییر کاربری وظیفه داریم آگاهی عمومی مردم را ارتقا ببخشیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما باید نقش آفرینی کنند، زیرا با افزایش آگاهی مردم مشکلات و مراجعات مردم به دستگاه قضا کمتر می شود.

اژه‌ای اظهار کرد: همچنین در بحث تغییر کاربری، دنبال این هستیم که ساماندهی کنیم و مشخص کنیم چه کسانی مجوز تغییر کاربری می‌دهند. گاهی اوقات شوراهای شهر و روستا یا دهیار جواز می‌دهند و توقع دارند بعد از تغییر کاربری یا ساخت‌وساز، قوه قضاییه بیاید و خراب کند. درخواست ما این است که دستگاه‌های مربوط ترتیباتی دهند که با کمک دستگاه‌های دولتی مرجع واحدی برای تغییر کاربری تعیین شود. دوم اینکه مسئول جلوگیری خودش اقدام کند و اگر نتوانستند قوه قضاییه به کمک بیاید.

وی در همین خصوص اضافه کرد: معاونت فناوری ریاست جمهوری هم اعلام آمادگی کرده است و می‌توانند به صوت زنده تغییر کاربری را با هماهنگی سازمان امور راضی ببینند و نظارت کنند.

اژه‌ای با تاکید بر این‌که مردم نیاز دارند به خانه‌سازی و دیوارکشی اطراف زمین خود یا موارد مشابه آن برای دامداری، اضافه کرد: این‌ها در قانون پیش‌بینی شده اما مرجع تشخیص و تغییر این کاربری در خود دستگاه جهاد کشاورزی است. این باید مشخص و منقح شود که آیا صرف دیوارکشی تغییرکاربری محسوب می شود یا نه. این را باید وزارت مربوطه مشخص کند و منطق آن را بگوید مثلا ممکن است بگویند این مقدمه‌ای برای ساخت‌وساز است، این را باید برای مردم روشن کنیم.

وی گفت: قوه قضاییه مصمم است به طور جد برای آنان که در گذشته یا الان تغییر کاربری می‌دهند برخورد کند مثلا در حریم سواحل و مسیل‌ها، این‌ها را باید از اول اجازه ندهند چون تخریب هزینه دارد اما در جایی هم که باید به مردم خدمت کنیم، مشخص کنیم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با تقدیر از نمایندگان قم در مجلس گفت: نمایندگان محترم گفتند با توجه به حجم کار دستگاه قضایی و مشکلات جامعه و افزایش پرونده‌ها قبول دارند که باید نیرو و ساختمان و امکانات را افزایش و توسعه دهند. برخی امکانات دادگستری ما در شان مردم نیست، درخواست می‌کنم هر میزان که استان می‌تواند کمک کند و نمایندگان هم کمک کنند زیرا کل بودجه قوه قضاییه اعم از عمرانی و جاری در یک سال به اندازه برخی از سازمان‌های وابسته به یک وزارتخانه در یک ماه نیست.  

محسنی اژه‌ای در پایان گفت: دشمن به شدت از نظام و مردم مقاوم ایران ناراحت است و لطمه خورده است، 43 سال نظام و مردم با تمام استکبار روبرو شده‌اند نه یک یا دو قدرت اما دشمنان به خواسته خودشان نرسیده‌اند و شکست خورده‌اند.

وی افزود: آن‌ هامی‌خواستند جمهوری اسلامی استمرار نیابد و پیام آن صادر نشود و از لحاظ دفاع و امنیت و علم پیشرفت نکند. دانشمندان ما را ترور و جنگ 8 ساله را تحمیل کردند و محاصره اقتصادی را از اول انقلاب تحمیل کردند. صدها رسانه علیه ما با تبلیغات شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند اما امروز می‌بینند با همه این اقدامات ترکیبی نرم و سخت، جمهوری اسلامی افول نکرده است. اگر می‌توانستند اقدامی کنند، حتی یک لحظه درنگ نمی‌کردند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: دشمن الان دارد به شدت عملیات روانی می‌کند، گاهی عملیات روانی دشمن این‌قدر شدید است که ما هم تحت تاثیر قرار می‌گیریم و با او همراهی می‌کنیم. اما واقعیت این است که دشمن در موضع ضعف است نه قدرت و جمهوری اسلامی در حال پیشرفت است و نه حتی در جا زدن و عقب رفتن. این همان چیزی است که دشمن را به شدت ناراحت و عصبانی کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها