رییس ستاد مدیریت بحران کیش با توجه به زلزله های جنوب کشور خبر داد:

چند مکان اسکان موقت در کیش آماده شد

رییس ستاد مدیریت بحران کیش از آمادگی کامل این ستاد و آماده‌سازی چندین مکان اسکان موقت برای استفاده ساکنان و گردشگران در زمان اضطراری خبر داد.

چند مکان اسکان موقت در کیش آماده شد
کد خبر: 558060
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۲۱:۵۴:۴۲

سعید پورزادی با اشاره به آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران کیش اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای چندین مکان اسکان موقت در نقاط پیش‌بینی شده و آماده‌سازی کمپ‌های اسکان، تامین آب و برق در مواقع اضطراری و برنامه‌ریزی تامین سوخت از دیگر اقدامات انجام شده است.

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، وی یادآور شد: از دیگر اقدامات ستاد مدیریت بحران آمادگی کامل بیمارستان و کمپ فیاک و پرسنل بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش، نظارت مستمر مدیرعامل و هیات‌مدیره سازمان در محل کمپ و برنامه‌ریزی برای آمادگی کامل نیروهای انتظامی است.

وی با بیان اینکه آدرس محل‌های اسکان موقت بزودی اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: نشست ستاد مدیریت بحران درحال برگزاری است و مصوبات آن به اطلاع ساکنان و گردشگران خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، بخش چارک بندرلنگه و جناح بستک امروز شاهد وقوع حدود ۲۰ زمین لرزه در مقیاس‌های مختلف که موجب وحشت و نگرانی مردم در مناطق پیرامونی کانون زلزله از جمله کیش و جنوب استان فارس شد.

شدیدترین این زلزله ها به قدرت ۵.۲ ریشتر در بازه زمانی ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه تا ساعت ۱۱ و ۵۲ دقیقه در مناطق چارک بندرلنگه و جناح بستک امروز چهارشنبه به وقوع پیوست.

زلزله های پیاپی که در کمتر از ۱۲دقیقه روی داد، سبب نگرانی مردم ساکن در مناطق پیرامونی کانون زلزله شد و با وجود هوای گرم خرداد ماه آنها برای حفظ جان خود از خانه‌ها و ساختمان‌ها خارج شدند و مسوولان استان اعلام کردند این زلزله ها تاکنون خسارتی نداشته است.

البته باید گفت وقوع زمین لرزه در استان از روز گذشته آغاز شد؛ عصر دیروز ابتدا حوالی فین هرمزگان با زلزله ۳.۶ ریشتری لرزید و چند دقیقه بعد زلزله ۴.۴ ریشتری در بندر چارک روی داد.

هرچند عمده این زلزله ها در اعماق ۹ تا ۱۶ کیلومتر زمین رخ داده و با توجه به نزدیکی به دریا در آب به وقوع پیوسته اما زلزله به تنهایی وحشت و نگرانی بواسطه خسارت های جبران ناپذیر برای مردم دارد و وقتی زلزله رخ می دهد مثل همین زلزله اخیر مردم بیشتر نگران تداوم آن می شوند.

اکنون بیشتر مردم چارک جرات رفتن به داخل خانه های خود را ندارند زیرا احساس می کنند با توجه به زلزله های پی در پی امکان وقوع زلزله بزرگتر در پیش باشد از همین رو به بوستان ها و محیط های خارج از شهر و بناها روی آوردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها