کد خبر: 557541
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۱۷:۵۴:۴۸
| |

وزیر کشور تاکید کرد

لزوم تداوم روند شناسایی ساختمان های ناایمن تاک

وزیر کشور بر لزوم تداوم روند شناسایی ساختمان های ناایمن تاکید کرد.

لزوم تداوم روند شناسایی ساختمان های ناایمن تاک
کد خبر: 557541
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۱۷:۵۴:۴۸

احمد وحیدی در حاشیه ستاد ملی پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور به خبرنگاران گفت: این نشست برای بررسی مصوباتی که در جلسه گذشته داشتیم و نتایج حاصل از آن برای تصمیم های جدید برگزار شد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: یکی از این موارد درباره نحوه جلوگیری از ساخت و ساز در مسیر گسل ها است که جز مصوبات بود به ویژه در ۶ شهر که شرایط خاصی دارند و گزارش های خود را ارائه دادند. موضوع دیگر درباره ساختمان های بلند مرتبه بود که از نظر ایمنی در شهرهای مختلف به ویژه کلانشهرها مورد گفت‌وگو قرار گرفت و باید به سرعت بیشتری این ارزیابی ها انجام شود.

وزیر کشور با بیان اینکه به دستگاه‌های مسئول یادآوری شد تا با سرعت بیشتری عمل کنند گفت: از جمله آن‌ها برخی مراکز خاص نظیر مراکز درمانی است. در قانون پیش بینی شده است وزارت راه و شهرسازی با کمک وزارت بهداشت ارزیابی خود را درباره مراکز ناایمن انجام دهد که اگر موارد ناامنی وجود دارند، رسیدگی کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه در زمینه تقویت زیرساخت ها در حوزه شتاب نگاری ها اقدامات خوبی در شهر تهران توسط شهردار انجام شده است، گفت: تقریبا تعداد شتاب نگارها دو برابر شده که از حیث امکان هشدار سریع بسیار کمک کننده است. 

وحیدی افزود: در زمینه شناسایی مراکز مختلف برای شرایط بحران و استفاده از مراکزی که می توان اسکان اضطراری داشته باشیم و جزو مصوبات بوده، گفت و گو شد و جزو اقداماتی است که قرار شد در زمانبندی پیش بینی شده انجام شود..

وی با بیان اینکه چند موضوع درباره آیین نامه ها در این نشست بررسی شد، گفت: یکی از آن‌ها شاخص های ارزیابی بود که درباره کلیات آن بحث شد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره اینکه در مرحله ساختمان نا ایمن قرار دارند یا در مرحله برخورد گفت: هر دو مرحله همزمان با یکدیگر در حال انجام است که ما شناسایی را باید ادامه دهیم و تکمیل کنیم. در تهران شناسایی به خوبی انجام شده در شهرها و بویژه کلانشهرها ابلاغ شد تا با سرعت بیشتر دنبال شود و یک مهلتی پیش بینی شده تا آنچه برابر قانون پیش بینی شده انجام پذیرد و همزمان برای آن دسته مواردی که شناسایی شده دستورالعمل اجرایی به منطور استحکام بخشی یا هر تصمیم دیگری که ساختمان را به عنوان سازه ناایمن که ما خیالمان راحت باشد که مشکلی ایجاد نمی شود یا باید یا استحکام بخشی شود.همزمان برای آن دسته مواردی که شناسایی شده دستور العمل اجرایی به منظور استحکام بخشی یا تصمیمات دیگری باید گرفته شود تا خیالمان از بابت اینکه مشکلی ایجاد نمی شود راحت باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها