کد خبر: 557021
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ۱۳:۵۲:۱۳
| |

ترکی، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور:

مردم ساختمان‌های ناایمن را گزارش کنند

معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی دادستانی کل کشور نسبت به معرفی ساختمان‌ها و بناهای فرسوده و ناایمن اقدام کنند.

مردم ساختمان‌های ناایمن را گزارش کنند
کد خبر: 557021
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ۱۳:۵۲:۱۳

غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور از آمادگی این معاونت در دریافت گزارشات مردمی با هدف شناسایی ساختمان‌ها و مراکز ناایمن کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور وی در این رابطه اظهار داشت: با عنایت به وظیفه و تکلیف قانونی دستگاه قضایی مبنی بر صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از قوع جرم، معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور با همکاری دستگاه‌های مسئول، پیگیری و شناسایی ساختمان‌های فاقد ایمنی بویژه اماکن و مراکز عمومی را در دستور کار خود قرار داده است تا با انذار و صدور هشدارهای لازم از وقوع هرگونه حادثه احتمالی، پیشگیری نماید.

ترکی گفت: با توجه به تشکیل جلسات کارشناسی با مدیران و مسئولان این حوزه از جمله سازمان مدیریت بحران کشور، شهرداری، آتش نشانی و .... مقرر گردید فهرستی از ساختمان‌های ناایمن در چند سطح بحرانی، پرخطر و کم خطر به این مرجع قضایی گزارش گردد تا به قید فوریت و به ترتیب اولویت، پیگیری‌های لازم نسبت به ایمن‌سازی این ساختمان‌ها صورت پذیرد.

ترکی افزود: در این راستا مردم شریف کشورمان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی دادستانی کل کشور به آدرس www.dadsetani.ir  نسبت به معرفی ساختمان‌ها و بناهای فرسوده و ناایمن اقدام نموده تا در مسیر قانونی اقدامات و هشدارهای پیشگیرانه صادر و ایمن‌سازی اماکن معرفی شده از طریق دادستان‌های حوزه‌های قضایی در دستور کار قرار گیرد.

این مقام قضایی گفت: اکنون اقدامات لازم در خصوص ایمن‌سازی ساختمان‌های با وضعیت بحرانی کلانشهر تهران در حال انجام بوده و تلاش داریم با هماهنگی دستگاه‌های مسئول به بهترین شکل از حقوق هموطنان و همشهریان عزیز حمایت کنیم.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور تصریح کرد: بنای ما در این خصوص صیانت از حقوق عامه بوده و در صورت احراز هرگونه ترک فعلی، بدون هیچ گونه اغماضی با مدیران و مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط وفق مقررات برخورد قانونی لازم بعمل خواهد آمد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها