معاون هماهنگ کننده ارتش:

نیازی به حضور کشورهای بیگانه به بهانه حفظ امنیت در منطقه ما نیست

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه کشورهای منطقه می‌توانند امنیت منطقه را حفظ کنند، گفت: نیازی به حضور کشورهای دیگر به بهانه حفظ امنیت در منطقه نیست.

نیازی به حضور کشورهای بیگانه به بهانه حفظ امنیت در منطقه ما نیست
کد خبر: 556684
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ۱۶:۱۷:۲۸

هیئت اعزامی دانشگاه دفاع ملی پاکستان به سرپرستی سرلشکر « راحت نسیم احمدخان»، ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور در ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، با امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

​به گزارش فارس، امیر دریادار سیاری در دیدار با هیات اعزامی دانشگاه دفاع ملی پاکستان با تاکید بر اهمیت موقعیت و ویژگی‌های ژئوپلتیکی دو کشور ایران و پاکستان، گفت: نقاط اشتراک در علایق ژئوپلتیکی دو کشور مواردی از جمله همکاری‌های متقابل در قالب سازمان‌های منطقه‌ای، ایفای نقش در دریای عمان، اقیانوس هند و مسیرهای کشتیرانی، امنیت پایدار در مسیر صادرات و واردات و موارد متعدد دیگر است که می تواند زمینه همکاری های دوجانبه را گسترش دهد.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های خاص منطقه جنوب غرب آسیا که هر دو کشور ایران و پاکستان از جمله موقعیت گذرگاهی، دروازه اتصال آسیا و آفریقا، تسلط بر چهارگذرگاه دریایی جهان، انبار انرژی جهان و تسلط بر دریاهای مهم و تجارت دریایی جهان، گفت: تمامی این ویژگی‌ها می تواند در ایجاد تسلط، قدرت منطقه ای، ثروت و تاثیرگذاری بر روندها و تعاملات منطقه نقش بسزایی ایفا کنند.

امیر دریادار سیاری در ادامه به برخی از زمینه‌های همکاری مشترک بین نیروهای مسلح ایران و پاکستان از جمله اجرای تمرینات نظامی مشترک در حوزه‌های زمینی، هوایی و دریایی، تبادل استاد و دانشجو در نیروهای مختلف، همکاری‌های آموزشی و فناوری دفاعی و انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، مطالعاتی و خدمات مشاوره‌ای اشاره کرد و اضافه کرد: اعتقاد ما این است که کشورهای منطقه بویژه کشورهای همسایه که دارای اهداف مشترک و همکاری‌ها و ائتلاف‌های مناسب هستند، می توانند امنیت منطقه را خودشان حفظ کنند و نیازی به حضور کشورهای دیگر به بهانه حفظ امنیت در منطقه وجود ندارد.

در ادامه این دیدار، سرلشکر راحت نسیم احمدخان، رئیس هیئت اعزامی دانشگاه دفاع ملی پاکستان ضمن تشکر از میزبانی شایسته ارتش جمهوری اسلامی ایران و استقبال از سخنان و دیدگاه های امیر دریادار سیاری در خصوص ضرورت توسعه همکاری‌های منطقه‌ای دوجانبه بین ایران و پاکستان، گفت: بدون شک حوزه‌های همکاری مشترک زیادی بین دو کشور وجود دارد که می‌توان بر اساس آنها به جلو حرکت کرد و علاوه بر حوزه دفاع و امنیت حوزه‌های دیگر از جمله پژوهش، اقتصاد و صنعت نیز می‌تواند سطح تعاملات فی‌مابین را ارتقا دهد.

وی با اشاره به بحث تبادل دانشجو بین دانشگاه‌های نیروهای مسلح ایران و پاکستان که در حال انجام است و ضرورت افزایش ظرفیت تبادلات دانشجویی دو کشور، از امیر دریادار سیاری دعوت کرد تا ضمن بازدید از دانشگاه دفاع ملی پاکستان در این دانشگاه به ایراد سخنرانی بپردازد.

در ادامه این دیدار، ضمن برگزاری جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه دفاع ملی پاکستان با امیر دریادار سیاری، کرست یادبود این دیدار بین معاون هماهنگ کننده ارتش و رئیس هیات اعزامی دانشگاه دفاع ملی پاکستان تبادل شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها