کد خبر: 556238
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۱۶:۵۶:۳۶
| |

سارق 11 میلیاردی ارز دیجیتال، پسر عمو از آب در آمد

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی و دستگیری فردی که با سو استفاده از اعتماد پسر عموی خود اقدام به سرقت ۱۱ میلیارد ریالی ارز دیجیتال کرده بود خبر داد.

سارق 11 میلیاردی ارز دیجیتال، پسر عمو از آب در آمد
کد خبر: 556238
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۱۶:۵۶:۳۶

سرهنگ مهدی قاسمی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: شهروندان در هنگام استفاده از فضای مجازی باید مراقب باشند تا با افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار نکنند.

​به گزارش فارس، رئیس پلیس فتا استان بوشهر با بیان اینکه شهروندان هرگز اطلاعات شخصی خود از جمله عکس و فیلم برای اشخاص ناشناس ارسال نکنند گفت: چرا که همین امر سبب سو استفاده فرصت‌طلبان و در نتیجه منجر به اخاذی از آنها می‌شود.

وی راهکارهای مقابله با اخاذی دیجیتالی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: از ارسال اطلاعات بیش از حد در رسانه‌های اجتماعی خودداری و از گرفتن تصاویر محرمانه و ذخیره آن در یک سرویس آرشیو یا ذخیره‌سازی آنلاین اجتناب شود.

قاسمی از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به سرقت ارز دیجیتال کرده بود خبر داد و گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعی قضایی مبنی بر سرقت ارز دیجیتال از کیف پول الکترونیکی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: بنا بر اظهارات شاکی، 2 ماه پس از ورود به بازار رمز ارزهای دیجیتال دارایی ارزی به ارزش در حدود 11 میلیارد ریال از کیف پولش توسط فرد ناشناسی به سرقت رفته است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: با اقدامات کارشناسی مشخص شد که سارق به رمز و پسورد کیف پول دیجیتال شاکی دسترسی داشته که شاکی با مشاهده نتایج بررسی پلیس اعلام کرد به علت عدم آشنایی با نحوه سرمایه‌گذاری در این حوزه با ترغیب پسر عمو خودش وارد عرصه رمز ارزها شده و اکانت و کیف پول دیجیتال را هم خود وی برایم ایجاد کرده است.

 قاسمی بیان کرد: پسر عموی شاکی به عنوان متهم با هماهنگی مقام محترم قضایی دستگیر که در ابتدا منکر هرگونه سرقت ارزی شد ولی با مشاهده مستندات گردآوری شده و موارد استخراجی از تجهیزات دیجیتال هوشمند توقیف شده از متهم در هنگام دستگیری، به ناچار اعتراف کرد.

وی افزود: سارق در اعتراف خود اظهار کرد به علت اینکه اطلاع داشتم شخص شاکی هیچ علم و دانشی در مدیریت کیف پول دیجیتال خود ندارد و رمز آن در اختیار دارم موجودی وی به ارز جدیدی تبدیل و به آدرس کیف پول دیگری منتقل کردم.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر به مردم هشدار داد: شهروندان قبل از ورود به بازار رمز ارزها ،علم و دانش خود را افزایش داده و با مطالعه و تحقیق لازم در این بازار، سرمایه‌گذاری کنند و به هیچ عنوان اطلاعات محرمانه مانند رمز عبور کیف پول و اطلاعات کاربری خودتان در صرافی‌ها را در اختیار دیگران قرار ندهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها