کد خبر: 555221
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۱۰:۰۱:۱۹
| |

نماینده مجلس: جراحی اقتصادی، تعداد کودکان کار را افزایش داد

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به افزایش تعداد کودکان کار، گفت: بحران اقتصادی در تشدید ناهنجاری‌های اجتماعی موثر بود چراکه هنگام جراحی اقتصادی کار از دست متولیان امر اقتصادی و اجتماعی خارج شد و به افزایش تعداد کودکان کار و بحران های اجتماعی سرعت داد.

نماینده مجلس: جراحی اقتصادی، تعداد کودکان کار را افزایش داد
کد خبر: 555221
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۱۰:۰۱:۱۹

علی بابایی کارنامی،  نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص وضعیت کودکان کار، گفت: متاسفانه تعداد کودکان کار افزایش یافته و هم در شرایط بسیار بدی در حال کار هستند درحالی که قانون، تکلیف را روشن کرده است و شهرداری، سازمان بهزیستی، وزارت کشور و وزارت کار مسوولیت هایی دارند که هر کدام باید به وظیفه خود عمل کنند.

به گزارش شفقنا، او در خصوص افزایش تعداد کودکان کار، اظهار کرد: فقر اقتصادی و فقر فرهنگی و کوتاهی مسوولین همه باعث به وجود آمدن این مساله شده است و اولویت بندی که در جامعه، بعد از کرونا به وجود آمد این بحران را تشدید کرد چراکه طی دو سال اخیر اولویت همه مسوولین کرونا بوده و بسیاری از مسایل اجتماعی رها شده است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تاثیر بحران اقتصادی بر افزایش تعداد کودکان کار، بیان کرد: بحران اقتصادی در تشدید ناهنجاری‌های اجتماعی هم موثر بود چراکه هنگام جراحی اقتصادی کار از دست متولیان امر اقتصادی و اجتماعی خارج شد و به افزایش تعداد کودکان کار و بحران های اجتماعی سرعت داد؛ متاسفانه نگاه ما به مسایل کشور، تک بعدی است و شاخص های توسعه پایدار، تماما و همگن در نظر ما نیست.

بابایی کارنامی با بیان اینکه به دلیل شرایط اقتصادی کشور و نگاه تک بعدی مسوولین، ناهنجاری اجتماعی افزایش خواهد یافت، گفت: وقتی که فضا را رها می‌کنیم، طبیعی است که دلالان و سوء استفاده گران وارد بازار شوند؛ متاسفانه فرهنگ مدیریت ما در کشور تک بُعدی است درحالی که حِرم مدیریتی مثبت و متوازن باید وجود داشته باشد و نباید کشور را در حوزه های دیگر رها کرد. مطمئن باشید در این شرایط تعداد کودکان کار بیشتر، بهره کشی از آنها افزایش یافته و سوء استفاده سرکردگان این باندها هم بیشتر خواهد شد همچنین ناهنجاری اجتماهی هم افزایش خواهد یافت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها