کد خبر: 554579
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ۱۴:۵۱:۰۶
| |

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

دریافت وجه برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس کرمانشاه ممنوع است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده، گفت: دریافت وجه برای ثبت نام در مدارس کرمانشاه ممنوع است.

دریافت وجه برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس کرمانشاه ممنوع است
کد خبر: 554579
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ۱۴:۵۱:۰۶

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده، گفت: دریافت وجه برای ثبت نام در مدارس کرمانشاه ممنوع است.

به گزارش مهر، سلمان محمدی پیش از ظهر شنبه در نشست ثبت نام دانش آموزان کرمانشاهی برای سال تحصیلی آینده که با حضور معاونان و رؤسای نواحی آموزان و پرورش شهر کرمانشاه در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: پیش ثبت نام نوآموزان کرمانشاهی شامل دانش آموزان پایه اول ابتدایی و پیش دبستانی از ابتدای خرداد ماه در استان کرمانشاه آغاز شده و تا مرداد ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مسئولان آموزش و پرورش، مدیران و عوامل ثبت نام دانش آموزان با توجه به اینکه آموزش و پرورش یک نهاد فرهنگی است که وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان را برعهده دارد باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا کرامت خانواده‌ها و دانش آموزان در فرایند ثبت نام حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: برای سنجش سلامت نوآموزان در استان کرمانشاه ۳۷ پایگاه سنجش شامل ۲۳ پایگاه ثابت و ۱۴ پایگاه سیار در نظر گرفته شده که از تاریخ ۲۲ خرداد فرایند نوبت دهی آغاز و از تاریخ چهارم تیر ماه فعالیت این مراکز آغاز خواهد شد.

محمدی خاطر نشان کرد: امسال ۳۵ هزار نوآموز کرمانشاه وارد سیستم آموزشی می‌شوند و باید تلاش کنیم هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند و حتی مناطق دور افتاده نیز همانند سالیان گذشته دارای معلم باشند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام سایر دانش آموزان پس از پایان امتحانات آغاز می‌شود، گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم و دهم پس از اعلام نتیجه صورت می‌گیرد و سایر دانش آموزان مقاطع تحصیلی به صورت خودکار در پایه بعد ثبت نام می‌شوند.

آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: مدارس دولتی و هیأت امنایی برای ثبت نام دانش آموزان به جز دریافت حق بیمه و کتب درسی حق دریافت وجه اضافی ندارند و در جریان سال تحصیلی با رضایت والدین و دانش آموزان می‌توانند کلاس فوق برنامه برگزار کنند.

محمدی با اشاره به وضعیت پرداخت شهریه برای مدارس غیردولتی، خاطرنشان کرد: مدارس غیردولتی نیز تا زمان اعلام نرخ نامه جدید بر اساس مصوبه سال گذشته شهریه دریافت خواهند کرد و حق دریافت هزینه‌های اضافی را نخواهند داشت.

وی با اشاره به شرایط سرویس مدارس، بیان کرد: شعار ستاد ثبت نام سال جاری «بهترین مدرسه نزدیک ترین مدرسه به خانه است» و اگر این موضوع مورد توجه قرار گیرد نیازی به هزینه‌های جانبی برای سرویس نبوده و در این راستا جلسات هماهنگی با تاکسیرانی صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان باید به رشته‌های ریاضی که دارای کرسی بیشتری در دانشگاه‌ها است و پایه بسیاری از علوم بوده، توجه شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها