کد خبر: 554399
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ۱۸:۳۱:۵۴
| |

بلند شدن بوی اجساد در متروپل، موجی از ناامیدی را در آبادان ایجاد کرده

بلند شدن بوی اجساد در متروپل، موجی از ناامیدی را در آبادان ایجاد کرده
کد خبر: 554399
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ۱۸:۳۱:۵۴

با گذشت نزدیک به یک هفته از فاجعه فروریختن برج متروپل آبادان، عملیات آواربرداری از این ساختمان، همچنان ادامه داشته و بر اساس آمار رسمی منتشر شده تا کنون ۲۹ نفر از هموطنان آبادانی قربانی این فاجعه تلخ شده‌اند. 

به گزارش امتداد، بک فعال مدنی خوزستانی گفت:

در همین رابطه یکی از فعالین مدنی ساکن اهواز که از نزدیک در جریان اتفاقات این روزهای آبادان قرار دارد در گفتگویی با امتداد، ضمن تشریح وضعیت شهر پس از این فاجعه، اظهار داشت: در خیابان منتهی به متروپل، شمار زیادی از خانواده‌ها، مات و مبهوت چشم انتظار عزیزان خود هستند و هرکس یا منتظر برادر و خواهرش نشسته و یا یکی از بستگان نزدیکش در زیر آوار گرفتار هستند. 

شب گذشته(جمعه شب) اعلام کردند که عملیات آواربرداری و جستجوی محبوسین و اجساد تا سه روز آینده ادامه دارد و پس از آن، احتمالا مجبور به تخریب بخش باقی مانده متروپل خواهند بود. 

متاسفانه از دو روز قبل، بوی تعفن اجساد مدفون در زیر آوار متروپل، موجی از ناامیدی را در آبادان ایجاد کرده و افراد چشم انتظار به این نتیجه رسیده‌اند که بعد از چند روز، امکان زنده یافتن هیچ فرد گرفتاری وجود ندارد. اگر هم شخصی در یک محیط بسته گرفتار شده باشد به دلیل عدم رسیدن اکسیژن تا کنون، حتما جان خود را از دست داده است. به اضافه اینکه ما گرمای شدید هوا و گرد و خاک وحشتناک را هم در میان این وضعیت شاهد هستیم. 

در خصوص آتش گرفتن آجیل فروشی برادران عبدالباقی هم، مردم آبادان به اتفاق معتقدند که این اقدام از سوی مردم عزادار صورت نگرفته و کاملا مشکوک به نظر می‌رسد. به هر حال، ما پیش‌تر نیز در نقاط مختلف و در زمان اعتراضات شاهد بودیم که چنین اقدامات رادیکالی به قصد اغتشاشگر جلوه دادن مردم صورت می‌گرفته و بعد هم تحت عنوان برخورد با عوامل آسیب به اموال عمومی و تعابیری از این دست با معترضین برخورد شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها