دستور رئیس کل دادگستری استان تهران و رسیدگی فوری به گزارش مردمی در کمتر از ۴۸ ساعت

ویلای غیر قانونی در منطقه صعب‌العبور رودخانه آهار تخریب شد

تشکر مقام قضایی از گزارشگر تخلف در منطقه

در پی گزارش مردمی یک شهروند از منطقه رودبار و قصران خطاب به رئیس قوه قضائیه و انتشار این گزارش در فضای مجازی، با دستور رئیس دادگستری استان تهران، ویلایی که در منطقه صعب‌العبور روخانه آهار در حال ساخت بود تخریب شد.

ویلای غیر قانونی در منطقه صعب‌العبور رودخانه آهار تخریب شد
کد خبر: 551880
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۵ ۱۵:۳۷:۱۱

روز جمعه بود که فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ویلاسازی در یک منطقه صعب العبور در مجاورت رودخانه آهار در منطقه رودبار و قصران و درخواست از قوه قضائیه جهت برخورد با این ویلاسازی غیرمجاز موضوع منتشر شد. 

این موضوع بلافاصله با پیگیری‌های رئیس کل دادگستری استان تهران در دستور کار حوزه قضایی رودبار و قصران قرار گرفت و مشخص شد که فردی بدون اخذ مجوزهای قانونی با کوه‌خواری و تجاوز به بستر حریم روخانه اقدام به ساخت و ساز ویلا کرده است.

نکته قابل توجه صعب‌العبور بودن موقعیت مکانی ویلای مذکور است که به گفته شاهدان و اهالی محلی، این فرد با استفاده از حیوانات و بار زدن مصالح ساختمانی و انتقال آن به صورت خرد، اقدام به ساخت و ساز ویلا کرده بود.

پس از انجام روال قانونی و در کمتر از ۴۸ ساعت، صبح امروز با حضور رئیس حوزه قضایی رودبار و قصران، این سازه غیر مجاز تخریب شد. 

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز

مجید عزیزیانی رئیس حوزه قضایی رودبار قصران که در محل ویلا حاضر شده بود، درباره جزئیات ساخت و ساز ویلای مذکور و تخریب آن، بیان کرد: حسب گزارش مردمی و دریافت خبری مبنی بر دخل و تصرف، ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه و اراضی ملی متعلق به دولت، پس از دستور رئیس کل دادگستری استان تهران، موضوع در حوزه قضایی رودبار قصران مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های تکمیلی دستورات فوری قضایی لازم به اداره منابع آب، محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان شمیرانات صادر شد.

رئیس حوزه قضایی رودبار قصران تصریح کرد: پس از حضور بازرسان در محل مذکور مشخص شد که فرد متخلف در حریم رودخانه و اراضی ملی متعلق به دولت که دارای سند تک برگ هستند، اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز یک باب ویلا کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه محل صعب‌العبور بود و امکان استفاده از ماشین ‌آلات در محل وجود نداشت، از همه امکانات وادوات استفاده شد و براساس مقررات مندرج در تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و تبصره ۱ اصلاحی ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، روند قلع و قمع ویلای ساخته شده غیرمجاز و بازگشت محیط به حالت قبل از ساخت و ساز آن کمتر از ۲۴ ساعت، اجرا شد تا عبرتی برای کسانی شود که قصد دست اندازی به بیت‌المال را دارند.

عزیزیانی اظهار کرد: دستگاه قضایی در مواجهه با تصرفاتی که منجر به تضیع بیت‌المال و اراضی ملی و همچنین حریم و بستر رودخانه می‌شود، بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

عزیزیانی ضمن تشکر از گزارش مردمی و مسئولیت اجتماعی اشخاصی که احساس مسئولیت لازم را دارند از شهروندان خواست در صورت مشاهده چنین ساخت و سازهایی دستگاه قضایی را در جریان بگذارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها