حضور مخبر در مرکز تماس طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و پاسخگویی به چند تماس

​محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در مرکز تماس طرح مردمی سازی یارانه ها حضور یافت و به چند تماس مردمی پاسخ داد.

حضور مخبر در مرکز تماس طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و پاسخگویی به چند تماس
کد خبر: 551626
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۳ ۱۷:۰۲:۰۱

معاون اول رییس جمهور بعدازظهر امروز (جمعه) با حضور در موسسه نیکوکاری رعد الغدیر از بخش های مختلف سامانه تلفنی ۶۳۶۹ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در این مرکز به منظور رسیدگی به شکایات و سوالات مردمی در اجرای طرح «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها» مستقر است، بازدید کرد.

محمد مخبر در این بازدید که با همراهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد، از نزدیک در جریان روند پاسخگویی به درخواست ها، شکایات و سوالات مردم در خصوص جاماندگان دریافت یارانه در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها و همچنین سوالات پیرامون این طرح قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگاران، عدالت در توزیع یارانه ها را از مهمترین هدف های اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها برشمرد و تاکید کرد: تاکنون بخش هایی از این یارانه ها استفاده می کردند که دور ریز سفره آنها به اندازه چند هفته یک خانواده نیازمند است که باید این مسأله را حل می کردیم.

مخبر با اشاره به آثار مثبت این طرح برای اقشار و دهک های پایین جامعه افزود: پس از اجرای این طرح ضریب جینی در کشور وضعیت مناسبی پیدا می کند و در کنار این مهم سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی و نرخ بالای تورم به دلیل تزریق یارانه ارز ۴۲۰۰ به جامعه ایجاد می شد که پس از اجرای طرح  مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها  شاخص های اقتصادی کشور بهبود می یابد.

وی افزود: تقریبا ۷ دهک از جامعه از این طرح منتفع می شوند چراکه بیش از هزینه ای که به آنها تحمیل می شود، به آنها پرداخت شده است و دولت به دنبال اصلاح شاخص های اقتصادی کشور است تا ضمن پایین آوردن نرخ تورم، با پرداخت یارانه ها قدرت خرید افزایش یابد.

مخبر تصریح کرد: نباید یک نفر یا یک خانواده داشته باشیم که مستحق دریافت یارانه باشد و به دلیل دیوان‌سالاری نتواند یارانه دریافت کند و دولت مصمم است در حداقل زمان ممکن این کار را انجام دهد.

معاون اول رییس جمهوری درخصوص فعالیت سامانه تلفنی رسیدگی و به شکایات و سوالات مردمی از طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها تاکید کرد: این سامانه با امکانات بیشتر  به روز می شوند تا بتوانیم با سرعت بیشتری به این شکایات رسیدگی کنیم و وضعیت مردم تعیین تکلیف شوند.

مخبر ادامه داد: هر زمانی که تشخیص داده شود که یارانه به کسی تعلق می گیرد،  یارانه و همه معوقاتش پرداخت می شود.

همچنین معاون اول رییس جمهور در جریان این بازدید ضمن گفت و گوی صمیمی و قدردانی از زحمات اپراتورهای سامانه های تلفنی وزارت تعاون، به تماس تلفنی چند تن از هموطنان که با این سامانه تلفنی تماس گرفته بودند، درخصوص طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها پاسخ داد.

سامانه ۶۳۶۹ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  برای ثبت شکایات و اعتراض های مردمی که از دریافت یارانه ها در طرح جدید دولت جا مانده اند و همچنین سوالات و خواست های مردمی در سه شیفت و با ۱۲۰ اپراتور که از جامعه معلولان کشور هستند، آماده پاسخگویی و خدمت رسانی به هموطنان است.

طی دوره اجرای طرح (۴ روز) دو میلیون تماس و مراجعه به سایت صورت گرفته و اعتراضات یک میلیون و پنجاه هزار نفر ثبت شده که در حال بررسی هست.

مرکز تماس حضوری و گویای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی روزانه طرفیت پاسخگویی به ۵ میلیون تماس را دارد.

در پایان نیز صنایع دستی که توسط معلولان این مرکز ساخته شده است، به رسم یادبود به دکتر مخبر هدیه شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها