کد خبر: 551202
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ۲۰:۰۸:۴۷
| |

گرد و خاک در بخش هایی از کشور و رگبار پراکنده در برخی شهرها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده در غرب و جنوب غرب، مرکز کشور و دامنه های زاگرس و دامنه جنوبی البرز گرد و خاک پیش بینی می شود.

گرد و خاک در بخش هایی از کشور و رگبار پراکنده در برخی شهرها
کد خبر: 551202
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ۲۰:۰۸:۴۷

​صادق ضیائیان در باره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ روز آینده در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،‌ اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، دامنه جنوبی البرز در استان‌های قزوین، زنجان، البرز و تهران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقت گاهی خیزش گرد و خاک داریم.

به گزارش فارس، وی افزود: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در برخی مناطق شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین و استان‌های واقع در سواحل خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم. 

وی گفت: روزهای شنبه و یکشبه هفته آینده در اغلب نقاط کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش محسوس دما را داریم و فقط در دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز و شرق خزر رگبار باران در روز شنبه پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: امروز شرایط تشکیل گرد و خاک بر روی کشور عراق مهیا بود، از این رو در استان‌های واقع در غرب و جنوب‌غرب گرد و خاک داریم و فردا علاوه بر این مناطق، در مرکز کشور، دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز پدیده گرد و  خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل به دلیل وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف و قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین امشب بارش پراکنده و باد شدید در پایتخت محتمل است. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 27 و 19 درجه خواهد بود.

وی گفت:‌ روز آینده شهر کرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهوار و بندرعباس با بیشینه دمای 38 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها