کد خبر: 551168
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ۱۷:۰۴:۰۹
| |

افزایش آمار نزاع در دو ماه اول سال‌جاری/قوه قضاییه در مبارزه با فساد مماشات ندارد

رئیس کل دادگستری استان زنجان به موضوع افزایش آمار نزاع در دو ماه اول سال جاری نسبت به مشابه سال 1400 در استان اشاره کرد و گفت: بررسی و تحلیل موضوع و علت افزایش این موضوع در استان توسط دستگاه‌های امر با رویکرد پیشگیرانه امری ضروری است.

افزایش آمار نزاع در دو ماه اول سال‌جاری/قوه قضاییه در مبارزه با فساد مماشات ندارد
کد خبر: 551168
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ۱۷:۰۴:۰۹

اسماعیل صادقی نیارکی در نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان از ترسیم و ابلاغ 16 اولویت قوه قضاییه در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: توجه به امر پیشگیری یکی از این اولویت‌های مهم دستگاه قضا است.

​به گزارش فارس، رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه از موضوعات مهم و مورد تأکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر ارتباط وسیع مسئولان قضایی در سراسر دادگستری‌ها با مردم که این امر همچنین مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است، افزود: در راستای اجرای این سیاست مسئولان دستگاه قضایی استان در تمامی حوزه‌های قضایی در ماه مبارک رمضان با حضور در 207 مسجد استان بالغ بر 2 هزار مورد خدمت برای مردم و مراجعان انجام دادند که این موضوع مورد استقبال و تقدیر مردم و مسؤولان استانی قرار گرفت.

وی ادامه داد: حضور مسؤولان قضایی استان در میان مردم و شنیدن مشکلات و دغدغه‌های آنها که اغلب موارد بیان شده مربوط به دستگاه قضایی نبود، بلکه مربوط به دستگاه‌های خدمات‌رسان  و اجرایی می‌شد با این حال ما به وسع، توان و بر اساس وظیفه قانونی برای برطرف کردن مشکلات موضوعات را از مسؤولان و دستگاه‌ها پیگیری کردیم.

صادقی نیارکی با اشاره به این موضوع که اقدامات پیشگیرانه کم هزینه‌تر و اثرگذارتر نسبت به اقدامات برخوردی و اعمال مجازات است، گفت: اگر اقدامات پیشگیرانه به موقع از سوی مسؤولان امر صورت نگیرد، باید منتظر بروز آسیب‌های اجتماعی و  سایر مشکلات برای افراد و خانواده‌ها بود.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان به موضوع افزایش آمار نزاع در دو ماه اول سال جاری نسبت به مشابه سال 1400 در استان اشاره کرد و گفت: بررسی و تحلیل موضوع و علت افزایش این موضوع در استان توسط دستگاه‌های امر با رویکرد پیشگیرانه امری ضروری است.

وی با اشاره به موضوع گرانی و کمبود برخی اقلام از جمله روغن در بازار گفت: در مورد نان و قیمت نان مسؤولان عالی کشوری در برنامه‌های مختلف توضیحاتی در  مورد چگونگی حذف یارانه نان و اینکه قیمت نان افزایش نخواهد یافت ارائه داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ضابطین و مسؤولان امر نظارتی و بازرسی در استان بر امر نظارت بر بازار و قیمت اقلام با قاطعیت به وظیفه قانونی خود عمل کنند، گفت: آرامش مردم و جامعه نباید دستخوش  اقدامات و رفتار برخی فرصت طلبان و سود جویان قرار گیرد و قوه قضاییه در مبارزه با پدیده فساد  هیچ مماشات و اغماضی نخواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها