وزارت خارجه موظف شد تحریم‌‌ دارویی را در مجامع بین‌المللی پیگیری کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قرار شده وزارت خارجه به همراه ستاد حقوق بشر مواردی که حقوق ملت ایران توسط بلوک غرب و گروه‌های تروریستی، یا به موجب تحریم‌های حقوق بشر مانند تحریم دارو پایمال شده را در نهادهای بین المللی پیگیری کنند.

وزارت خارجه موظف شد تحریم‌‌ دارویی را در مجامع بین‌المللی پیگیری کند
کد خبر: 550768
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ۱۸:۲۲:۴۶

​محمود عباس زاده مشکینی در تشریح نشست امروز یکشنبه (18 اردیبهشت) این کمیسیون، اظهار داشت: کاظم غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان به همراه نماینده وزارت امور خارجه در نشست امروز کمیسیون حضور پیدا کرده و گزارشی از عملکرد این حوزه به اعضای کمیسیون ارائه کردند.

به گزارش فارس، وی افزود: همچنین بر اساس مدل SWOT تحلیلی از وضعیت کشور، تهدیدها و فرصت‌ها در زمینه حقوق بشر، سوء استفاده برخی کشورهای غربی با تمسک به حقوق بشر علیه مردم ایران و استفاده ابزاری از حقوق بشر برای فشار به ملت‌ها توسط مسئولان حاضر در جلسه ارائه و تبیین شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نمایندگان پیشنهاد دادند، بر اساس پژوهش‌ها و مطالعات دقیق و با توجه به نگاه دوگانه و ابزاری غربی‌ها به مسئله حقوق بشر، ستاد حقوق بشر بر روی تدوین استراتژی کامل و کارآمد در این زمینه سرمایه گذاری کند. استراتژی‌ها باید در راستای اجرای فصل سوم قانون اساسی تدوین شود تا مردم از حقوق قانونی خود برخوردار شوند.

عباس زاده تصریح کرد: نمایندگان تاکید کردند مواردی که موجب شده تا حقوق مردم طبق اصول قانون اساسی تامین نشود، از سوی ستاد حقوق بشر احصاء و پیگیری شود. ستاد حقوق بشر باید راهبرد مبتنی بر واقعیت‌های کشور را تدوین کند و پس از طی مسیر قانونی یعنی تایید و تصویب در نهادهای بالادستی، به عنوان سند تضمین تحقق حقوق بشر پیگیری کند.

وی افزود: وزارت خارجه نیز قرار شد به همراه ستاد حقوق بشر مواردی که حقوق ملت ایران توسط بلوک غرب، گروه‌های تروریستی، منافق و معاند یا به موجب تحریم‌های حقوق بشر مانند تحریم دارو که به حقوق مردم آسیب زده یا تضعیف کرده است را از موضع فعال در نهادهای بین المللی پیگیری کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها