کد خبر: 550369
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۶:۱۵:۲۷
| |

امام جمعه قشم:

بانک های ربوی بر گرده اقتصاد کشور سوارند/ اقتصاد و سیاست شرطی از اساس غلط است

امام جمعه شهرستان قشم گفت: مهمترین عامل عدم موفقیت اقتصادی کشور وجود بانک های ربوی است که بر گرده اقتصاد کشور سوارند و انضباط مالی کشور را بر هم می زنند.

بانک های ربوی بر گرده اقتصاد کشور سوارند/ اقتصاد و سیاست شرطی از اساس غلط است
کد خبر: 550369
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۶:۱۵:۲۷

غلامرضا حاجبی ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته قشم بیان کرد: عمده پول کشور در یکجا و آن هم بانک ها جمع شده و همین عامل موجبات سکته اقتصاد کشور را فراهم آورده همانطور که جمع شدن خون در یک نقطه، باعث سکته قلبی می شود.

به گزارش فارس، وی اظهار داشت: دولت باید مسیر غلط بانک ها را با قاطعیت عوض کند و این نظام مالی و اقتصادی می بایست اسلامی شود.

خطیب جمعه قشم با اذعان به ضعیف بودن شاخص اقتصاد بیان داشت: دشمن دنبال مایوس کردن مردم است و با بهانه هایی چون ماکارونی و آرد می کوشد مردم را سرخورده کند؛ گرچه در این میان بدسلیقگی مسئولین نیز دور از چشم نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه ایجاد حس ضعف و ناامیدی بین مردم جفاست، افزود: البته مساله معیشت مهم است؛ اما پیشرفت کشور باید با مولفه های مختلفی چون توسعه علم، اقتصاد و امنیت سنجیده شود تا بتوان معدل گیری درست ترین به دست آورد.

امام جمعه شهرستان قشم وابستگی جمهوری اسلامی را اشتباهی بزرگ برشمرد و اضافه کرد: اقتصاد و سیاست شرطی از اساس غلط و وابسته شدن خطرناک است و جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم باید نقشه راه اقتصادی خود را نگاه به ظرفیت های مردم ترسیم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: جمهوری اسلامی تولد نظم جدید جهانی را فریاد زد که اساس آن بر هم خوردن منافع آمریکا در جهان است.

خطیب جمعه قشم، نظم نوین جهانی را با جنگ اوکراین پرسرعت تر خواند و افزود: آمریکا قدرت تعیین کنندگی خود را از دست داده و قدرت های جدید شرق و نوظهور نیز در افول آمریکا سهیم شده اند.

وی گفت: هم اینک آمریکا در حوزه اقتصاد بدهکارترین و در بخش در زیرمجموعه های تکنولوژی و آموزشی توان این کشور از دست رفته و این پیامی روشن به کشورهایی است که به آمریکا و اسراییل وابستگی دارند.

امام جمعه شهرستان قشم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای موفقیت در ارتقای سطح کمی و اقتصادی مردم باید دنبال الگوهای استانی باشیم و منتظر دستور از مرکز نباشیم تا زنجیره های اقتصادی به هم متصل شوند و با رفع بیکاری و حمایت از دانش بنیان ها، زمینه توسعه استان و کشور فراهم شود.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته هلال احمر بیان داشت: جمعیت هلال احمر دلبسته خدمت به مردم هستند و خود را در مواجهه با خطر می بینند و فعالتر شدن گروه های جهادی هلال احمر باید در دستور کار قرار گیرد.

حاجبی اظهار داشت: خانه‌های هلال در شهرها و بخش های هلال احمر باید ایجاد شود تا بتوان با تمامی توان در مدیریت و جلوگیری از بحران ها به بهترین نحو به مردم خدمت رسانی کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها