کد خبر: 550292
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۰۸:۵۷:۰۶
| |

میزان گرد و غبار در آبادان به ۲۵ برابر حد مجاز رسید

در پی ورود توده گرد و غبار به خوزستان، ۱۴ شهرستان درگیر این پدیده شده و میزان آلودگی هوا در آبادان به ۲۵ برابر حد مجاز رسید.

میزان گرد و غبار در آبادان به ۲۵ برابر حد مجاز رسید
کد خبر: 550292
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۰۸:۵۷:۰۶

توده گرد و غبار با منشاء کانون‌های عراق از شب گذشته پیش وارد خوزستان شده که بیشترین غلظت این گرد و غبار در شهرهای مرزی بوده و در سایر شهرها روبه افزایش است.

به گزارش ایرنا، اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) را در ساعت ۲۳ روز پنجشنبه، در شهرهای آبادان سه هزار و ۷۴۶، سوسنگرد یک هزار و ۱۶۷، شادگان یک هزار و ۸۱۹، شوش یک هزار و ۳۲۰، امیدیه ۱۵۴، اندیمشک ۱۶۱، اهواز ۴۸۶، ایذه ۱۶۳، بندر امام ۳۲۷، بهبهان ۲۱۵، حمیدیه ۷۲۸، دزفول ۲۰۳، رامشیر ۱۶۶ و شوشتر ۱۷۱ میکروگرم بر مترمکعب گزارش کرده است.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان دیروز با صدور هشدار سطح نارنجی، تاثیر امواج متوالی گرد و خاک از کشور عراق ابتدا بر مناطق شمال غرب، غرب و سپس مناطق مرکزی و سایر نقاط استان را از اواخر وقت پنجشنبه تا اواخر وقت جمعه پیش بینی کرده است.

اداره کل هواشناسی همچنین نسبت به سه موج گرد و خاک در خوزستان شامل کانون‌های عراق، کانون‌های مرز عراق و اردن و عربستان، کانون‌های واقع در کشور سوریه و کانون‌های داخلی خوزستان هشدار داده است.

آخرین توده گرد و غبار در روز یکشنبه وارد خوزستان شده بود که تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه‌های خوزستان را در روز دوشنبه به دنبال داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها