کد خبر: 549507
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۹ ۲۱:۰۱:۲۵
| |

وزیر آموزش و پرورش:

اراده جدی برای گسترش روابط آموزشی با کشور سوریه وجود دارد

وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با وزیر آموزش و تربیت جمهوری عربی سوریه از اراده جدی ملت و دولت ایران برای گسترش روابط آموزشی با کشور سوریه خبر داد.

اراده جدی برای گسترش روابط آموزشی با کشور سوریه وجود دارد
کد خبر: 549507
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۹ ۲۱:۰۱:۲۵

یوسف نوری با تبریک فرارسیدن ایام عید سعید فطر و قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان برای همه مسلمانان جهان، با اشاره به پیوندهای عمیق دینی و فرهنگی بین دو ملت ایران و سوریه اظهار کرد: پس از ۲ سال از بسته شدن مدارس در ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا، هم اکنون تمامی مدارس در کشور ما بازگشایی شده است و دانش آموزان به کلاس‌های درس بازگشته‌اند و خود را برای امتحانات پایان سال تحصیلی آماده می‌کنند.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش افزود: ۲ کشور ایران و سوریه باید در زمینه آموزش و پرورش همکاری‌های مشترکی داشته باشند و باید تبادل دانش آموز و معلم بین دو کشور اتفاق بیفتد و در جشنواره‌های علمی و پژوهشی یکدیگر شرکت کرده و به تبادل دانش و اطلاعات اقدام کند.

نوری با بیان اینکه ملت و دولت ایران اراده جدی دارند تا روابط در حوزه‌های مختلف با سوریه برقرار شود، اظهار کرد: هم اکنون هم این روابط در حوزه‌های مختلف وجود دارد و ضروری است تا در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش هم شکل گیرد.

در ادامه این گفتگوی تلفنی، وزیر آموزش و تربیت جمهوری عربی سوریه با دعوت از وزیر آموزش و پرورش کشورمان برای سفر به سوریه، گفت: ملت و دولت سوریه اعتقاد دارند که روابط بین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش دو کشور باید گسترش و توسعه یابد و این نوع روابط است که برای نسل‌های آینده به طور ماندگاری ادامه دار خواهد ماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها