کد خبر: 548911
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۹:۵۸:۵۸
| |

علی مطهری:

نگفته‌ام که دنبال بمب هسته‌ای بودیم

علی مطهری نماینده سابق تهران در مجلس به انتشار کلیپی از سخنانش که در آن مدعی فعالیت ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای شده، واکنش نشان داد.

نگفته‌ام که دنبال بمب هسته‌ای بودیم
کد خبر: 548911
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۹:۵۸:۵۸

چند روزی است که انتشار کلیپی از مصاحبه علی مطهری با ایسکانیوز، حاشیه‌هایی را به همراه داشته است. مطهری در این کلیپ ادعا کرده است که «از همان ابتدا که وارد فعالیت هسته‌ای شدیم هدفمان ساخت بمب و تقویت قوای بازدارنده بود، اما نتوانستیم محرمانه بودن این مساله را حفظ کنیم.»

به گزارش تسنیم، حالا مطهری در واکنش به انتشار این بخش از سخنان در فضای مجازی، توضیحاتی را در سایت شخصی خود قرار داده است. 

وی تاکید کرده است: از مصاحبه من با ایسکانیوز جمله‌ای به این مضمون نقل شده است که «ما از ابتدا دنبال ساخت بمب اتم بودیم ولی گزارش منافقین مانع شد». این جمله با توجه به قبل و بعد آن و سؤال مصاحبه‌کننده درست منعکس نشده است.

مطهری خاطرنشان کرده است: آنجا گفته شد که از ابتدا عده‌ای بودند که معتقد بودند ساخت این سلاح برای ترساندن دشمن مانعی ندارد، چنانکه قرآن می‌گوید «ترهبون به عدوّ الله» ولی استفاده از آن اشکال دارد. این مطلب باعث شد که منافقین فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی را به عنوان ساخت بمب گزارش کنند. ولی سیاست و هدف نظام هیچ‌گاه ساخت بمب هسته‌ای نبوده است چنانکه مقام رهبری تولید آن را حرام اعلام کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها