کد خبر: 548333
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۲ ۰۷:۲۹:۳۴
| |

شمار قربانیان کرونا در هرمزگان افزایش یافت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته یکی دیگر از مبتلایان به کرونا در استان جان خود را از دست داد و آمار قربانیان این ویروس در هرمزگان به ۲ هزار و ۶۱۳ نفر رسید.

شمار قربانیان کرونا در هرمزگان افزایش یافت
کد خبر: 548333
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۲ ۰۷:۲۹:۳۴

دکتر فاطمه نوروزیان پنجشنبه شب اظهار داشت: فوتی شبانه روز گذشته یک بانوی ۷۰ ساله از شهرستان پارسیان در غرب هرمزگان بود.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز ۶۴۸ نفر در هرمزگان مبتلا به کرونا هستند، افزود: از این شمار ۷۶ نفر به دلیل شدت پیشرفت بیماری در بیمارستان های استان بستری هستند که حال ۱۳ نفر از آنها چندان مساعد نیست و وضعیت سه نفر نیز بسیار وخیم گزارش شده است.

 نوروزیان ضمن تاکید بر رعایت هر چه بیشتر پروتکلهای بهداشتی از سوی شهروندان، گفت: خوشبختانه با انجام واکسیناسیون کرونا و رعایت این پروتکلها، در روزهای اخیر شاهد کاهش آمار بستری های کرونا و شاخص فوتی در استان بودیم که البته این وضعیت هنوز به ثبات و پایداری لازم نرسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: طبق پایش های صورت گرفته از سوی کارشناسان بهداشتی ، هرمزگان در سطح کشور، استان اول از نظر استفاده از ماسک است و ما از این بابت بسیار از شهروندان متشکر هستیم که خود را ملزم به رعایت پروتکلهای بهداشتی می دانند.

 نوروزیان ادامه داد: اما متاسفانه در شاخص واکسیناسیون کودکان شرایط چندان رضایت بخشی نداریم و لازم است والدین برای حفظ جان فرزندانشان در اسرع وقت نسبت به واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال خود اقدام کنند.

به گفته این مقام مسوول تاکنون در هرمزگان ۳ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۵۱۱ دز واکسن کرونا تزریق شده که از این میزان یک میلیون و ۳۱۲ هزار و ۹۲۱ دز در نوبت دوم و ۶۴۱ هزار و ۱۲۸ دز در مرحله سوم تزریق شده که میزان استقبال از تزریق دز سوم یا همان دز یادآور چندان قابل قبول نیست ، در حالی که از اهمیت بسیار بالایی در جهت ایمنی بخشی بیشتر برخوردار است.

 نوروزیان تصریح کرد: متاسفانه برخی از شهروندان بعد از تزریق دز اول و برخی ها نیز بعد از تزریق دز دوم ، نسبت به تکمیل واکسیناسیون سهل انگاری می کنند که این موضوع علاوه بر سلامت خود این افراد، سلامت دیگر افراد جامعه را نیز به خطر می اندازد و باید هر چه سریعتر نسبت به انجام این موضوع اقدام کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها