موافقت با نواختن«زنگ زبان و ادبیات فارسی» در مدارس؛ ۲۵ اردیبهشت

​دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: شورای عالی به منظور پاسداشت و ارج نهادن به زبان و ادبیات فارسی با نواختن "زنگ زبان و ادبیات فارسی" در مدارس سراسر کشور در روز ۲۵ اردیبهشت(روز زبان وادبیات فارسی) هر سال موافقت کرد.

موافقت با نواختن«زنگ زبان و ادبیات فارسی» در مدارس؛ ۲۵ اردیبهشت
کد خبر: 548011
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۷:۵۹:۳۱

محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به هزارودوازدهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضای آن برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش دیدگاه‌ها و نظرات خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله آئین نامه رتبه بندی معلمان، امتحانات نهایی دانش آموزان، آموزش و پرورش پساکرونا، خیرین مدرسه ساز، بازگشایی مدارس، کنکور، نقل و انتقال فرهنگیان و... بیان کردند.

به گزارش ایلنا، امانی با اشاره به دستور کار این جلسه شورای عالی اظهار کرد: در این جلسه موضوع نواختن زنگ زبان و ادبیات فارسی در مدارس مورد بحث و بررسی اعضای شورای عالی قرار گرفت و شورای عالی آموزش و پرورش با پیشنهاد فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی مبنی بر نواختن زنگ زبان و ادبیات فارسی به صورت سراسری در مدارس در ۲۵ اردیبهشت هر سال موافقت کرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: این زنگ به زنگ‌های مندرج در مصوبه ۸۵۴ شورای عالی آموزش و پرورش اضافه می شود.

در ادامه این جلسه وزیر آموزش و پرورش گزارشی از نحوه بازگشایی مدارس ارائه کرد و گفت: بازگشایی مدارس نتیجه همکاری و همراهی فرهنگیان، اولیاء دانش آموزان، ستاد مبارزه با کرونا و دولت است که باعث شدند روند آموزش حضوری دانش آموزان از سر گرفته شود.

وی با اشاره به روند بازگشای مدارس در کشورهای مختلف جهان اظهار کرد: بعضی از کشورها که البته تعداد آنها خیلی کم است با موضوع بازگشایی مدارس غیرفعال برخورد کردند ولی برخی دیگر از کشورهای جهان با موضوع بازگشایی مدارس فعال و پویا برخورد کردند که مورد تمجید سازمان های آموزشی ملی و بین المللی هم قرار گرفتند.

نوری ابراز داشت: واقعیت این است که اثرات و آسیب های تعطیلی مدارس از یک جنگ جهانی بیشتر و جبران ناپذیر است.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به تاثیر بازگشایی مدارس بر روند تعاملات جامعه افزود: بازگشایی مدارس باعث کاهش آسیب های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی در جامعه می شود چون بازگشایی مدارس شور و نشاط و امید به زندگی را به جامعه تزریق می کند.

نوری با اشاره به آسیب های تعطیلی مدارس گفت: از مهم ترین آسیب های تعطیلی مدارس؛ آسیب های اجتماعی، اقتصادی، علمی، آموزشی و فرهنگی است، یکی از مهم ترین آسیب های بیماری کرونا ترک تحصیل و افزایش کودکان بازمانده از تحصیل است که بیماری کرونا برای آنها محدودیت هایی را ایجاد کرده است.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیشترکشورهای جهان بر روی بخش آموزش عمومی سرمایه گذاری کرده اند افزود: روش های مختلفی را برای جبران افت یادگیری دانش آموزان پیش بینی کرده‌ایم.

وی با اشاره به دانشگاه های وابسته به آموزش و پرورش تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی وابسته به آموزش و پرورش بوده و تابع قوانین و مقررات آن هستند. دوره های کارورزی دانشجو معلمان فعال شده و نباید تعطیل شود. دانشجو معلم از همین دوره های کارورزی است که فنون معلمی را یاد می گیرد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه خیرین مدرسه ساز در آموزش و پرورش اظهارکرد: خیرین مدرسه ساز بزرگترین حامی و پشتیبان آموزش و پرورش برای تسهیل روند تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم هستند که باید شان و جایگاه آنها را قدر بدانیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، نوری ادامه داد: باید محدودیت‌هایی که در مناطق محروم برای خیرین مدرسه ساز بوجود می آید را برداریم، باید از آنان حمایت کرد نه برای آنها محدودیت ایجاد کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها