مدیر کل روابط عمومی شورای نگهبان منصوب شد

مسعود بصیری با حکم آیت الله جنتی مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان شد.

مدیر کل روابط عمومی شورای نگهبان منصوب شد
کد خبر: 547687
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۱۵:۲۳:۲۸

مسعود بصیری با حکم آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان شد.

به گزارش فارس، همچنین مراسم معارفه مسعود بصیری مدیرکل جدید روابط عمومی شورای نگهبان و تکریم حسن سالار سرپرست سابق این اداره کل، ظهر امروز یکشنبه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ره پیک عضو حقوقدان و قائم مقام دبیر شورای نگهبان در سخنانی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه اگر فرد کریمی از قومی نزد شما آمد، او را تکریم کنید، ولو اینکه مخالف شما باشد، گفت: معنای این روایت آن است که اگر کسی را پیدا کردید که کریم است و کرامت دارد، این صفت آنقدر گرامی و باارزش است که باید او را تکریم کرد و شاید به معنایی، حتی اگر آن فرد از مسلمانان هم نبود، تکریم او لازم باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وظیفه روابط عمومی در نهادها و دستگاه‌ها، اظهار داشت: کار اصلی روابط عمومی، مدیریت افکار عمومی است، با این قید که افکار عمومی شامل نخبگان، گروه‌های مرجع، عامه مردم و حتی افکار عمومی داخل نهاد یا سازمان نیز می‌شود و اگر روابط عمومی بتواند این افکار عمومی را خوب شناخته و روی آن تاثیر بگذارد، وظیفه خود را به خوبی انجام داده است.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: در شورای نگهبان نیز مانند سایر دستگاه‌ها، افکار عمومی درون سازمانی و افکار عمومی هدف (خارج از سازمان) هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و باید ضمن شناخت اقتضائات، توجه ویژه‌ای در شناخت این مقوله و کار روی آن صورت بگیرد.

ره پیک همچنین با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های مختلف در راستای ارتقای هر چه بیشتر روابط عمومی شورای نگهبان استفاده کرد، گفت:  سخنگوی محترم شورای نگهبان اعلام کننده مواضع و دیدگاه‌های رسمی شورای نگهبان است و روابط عمومی وظیفه دارد که هماهنگی و پشتیبانی لازم را از ایشان داشته باشد.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان در پایان سخنانش ضمن قدردانی از زحمات آقای حسن سالار سرپرست سابق روابط عمومی شورای نگهبان، برای آقای مسعود بصیری به عنوان مدیرکل جدید روابط عمومی شورای نگهبان آرزوی توفیق کرد.

همچنین در ادامه این جلسه، محمد حسن صادقی مقدم معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان نیز ضمن تبریک میلاد امام مجتبی(ع)، در سخنانی با بیان اینکه مجموعه شورای نگهبان یک مجموعه انقلابی و ولایی است، تصریح کرد: باید تمام توان و انرژی همکارانم در روابط عمومی در مسیر اهداف و وظایف مدنظر بکار گرفته شود تا ان‌شاء‌الله بتوانیم عملکرد خوبی در این حوزه داشته باشیم.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان تصریح کرد: روابط عمومی نمایش وضعیت هر دستگاه و در واقع پیشانی آن دستگاه است؛ باید تلاش کنیم نظرات و دیدگاه‌های شورای نگهبان را به انحاء مختلف به نخبگان و افکار عمومی برسانیم و در واقع هر کس در هر جایگاهی قرار دارد، باید در جهاد تبیین مشارکت کند.

صادقی مقدم در پایان سخنانش با بیان اینکه سخنگو و روابط عمومی شورای نگهبان "زبانِ‌گویای شورای نگهبان" هستند، از زحمات سرپرست سابق روابط عمومی شورای نگهبان قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان نیز با تبریک فرارسیدن میلاد امام حسن(ع) گفت: سرپرست سابق روابط عمومی در انجام وظایفش، خالصانه و مخلصانه تلاش کرد و امیدوارم این زحمات و تلاش‌ها ذخیره آخرت ایشان شود.

وی همچنین اظهار داشت: جناب آقای بصیری مدیرکل جدید روابط عمومی شورای نگهبان از بدنه رسانه‌ای کشور بوده و در این بستر رشد کرده است. وی رسانه را خوب می‌شناسد و ارتباطات خوبی در حوزه تعاملات رسانه‌ای دارد و می‌تواند کمک قابل توجهی به بخش رسانه‌ای شورای نگهبان کند. ایشان چهره‌ای مقبول میان اهالی رسانه است و اشراف خوبی نسبت به مباحث رسانه‌ای کشور دارد.

سخنگوی شورای نگهبان خاطر نشان کرد: اینها ویژگی‌های خوبی است و امیدواریم با این سوابق و ویژگی‌ها، عملکرد مطلوبی را در دوره ایشان در روابط عمومی شورای نگهبان شاهد باشیم.

طحان نظیف در ادامه با توجه به جایگاه خطیر شورای نگهبان در صیانت از شرع و قانون، بر تشریح رویکردهای تخصصی شورای نگهبان و تبیین نظرات این شورا در خصوص مصوبات و سایر موضوعات در قالب‌های رسانه‌ای نوین تاکید کرد.

وی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به مقوله جهاد تبیین افزود: هر کس در هر جایی که هست باید در این جهاد مشارکت داشته باشد؛ این امر وظیفه ما را در شورای نگهبان سنگین‌تر می‌کند و ما باید وظایف‌مان را بهتر از قبل انجام دهیم.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین ابراز امیدواری کرد که با ارتباط موثر، مستمر و متعهدانه در حوزه رسانه، جایگاه شورای نگهبان در افکار عمومی بیش از پیش ارتقاء یابد.

در پایان این مراسم، حکم آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در انتصاب مسعود بصیری به عنوان مدیرکل جدید روابط عمومی شورای نگهبان قرائت و این حکم توسط ره پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان به وی اعطا شد.

 مسعود بصیری مدیرکل جدید روابط عمومی شورای نگهبان، سابقه 20 سال حضور مستمر در بخش‌های مختلف رسانه‌ای و فرهنگی کشور را دارد.

از جمله این سوابق می‌توان به مسئولیت سازمان بسیج رسانه، مدیر دفتر تهران روزنامه قدس، سردبیر قدس آنلاین، رئیس اداره اخبار آستان قدس و نایب رئیس انجمن روزنامه نگاران مسلمان اشاره کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها