کد خبر: 546691
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۹:۵۵:۲۶
| |

کشف ۵۲۰ قلم از اشیا فرهنگی باستانی به ارزش چند میلیارد در رودسر

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان از کشف ۵۲۰ قلم از اشیا فرهنگی باستانی در رودسر خبر داد و گفت: این اشیاء متعلق به هزاره اول قبل میلاد تا دوره صفوی با ارزش میلیارد‌ها تومان در کارشناسی اولیه هستند.

کد خبر: 546691
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۹:۵۵:۲۶

ولی جهانی امروز از کشف محموله بزرگ اشیا عتیقه و باستانی با رصد اطلاعاتی و عملیاتی پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی اداره کل استان گیلان در بخش رحیم آباد رودسر خبر داد و اظهار کرد: پرسنل این یگان طی انجام اقدامات عملیاتی پیچیده با دریافت دستور مقام محترم قضایی و ورود به منزل یکی از سرشاخه‌های خرید و فروش اشیا عتیقه و باستانی موفق به کشف بیش از ۵۲۰ قلم از اشیا فرهنگی باستانی اعم از طلا، نقره، شیشه و غیره شدند. 

به گزارش فارس، وی با اشاره به دستگیری یک نفر و معرفی آن به مقامات قضایی افزود: اشیا شامل ریتون شیشه، گوشواره، دستبند، کوبند، قطعات کمربند طلا، جام‌های نقره، سکه‌های ساسانی و اسلامی، ابزار آلات جنگی و پیکرک‌های فلزی و ائینی هستند. 

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان این اشیاء متعلق به هزاره اول قبل میلاد تا دوره صفوی با ارزش میلیارد‌ها تومان در کارشناسی اولیه هستند. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها