کد خبر: 546646
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۵:۴۰:۰۵
| |

رهایی 5 محکوم به اعدام از قصاص

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه 56 درصد پرونده‌های ارجاع شده به شورای حل اختلاف استان زنجان منجر به سازش شده است، گفت: در سال گذشته 5 محکوم به قصاص با تلاش همیاران صلح، شورای حل احتلاف و همکاران دادسرا از قصاص رهایی پیدا کردند.

رهایی 5 محکوم به اعدام از قصاص
کد خبر: 546646
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۵:۴۰:۰۵

اسماعیل صادقی نیارکی، در نخستین جلسه استانی ستاد صبر اظهار کرد: در استان زنجان 154 همیار صلح فعال هستند که در سال آینده تعداد یک هزار و 765 پرونده برای سازش به همیاران صلح ارجاع شده بود.

 به گزارش فارس، رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه از این تعداد یک هزار و 405 پرونده منجر به صلح و سازش شده است، اضافه کرد: در همین راستا جلسه مدیریت و ارائه راهکار برای ترویج سازش در پرونده‌ها و اختلافات تشکیل شد.

وی گفت: برای ایجاد سازش در پرونده‌ها استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت، صاحبان منبر، نفوذ  شخصیت‌های صاحب نام و موثر  بسیار راهگشاست.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: شورای حل اختلاف استان زنجان در ایجاد صلح و سازش از استان‌های برتر و موفق در سطح کشور است که این امر نشان از همت و تلاش اعضای شورا  و همیاران صلح است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه 56 درصد پرونده‌های ارجاع شده به شورای حل اختلاف استان زنجان منجر به سازش شده است، افزود: در سال گذشته  5 محکوم به قصاص با تلاش همیاران صلح، شورای حل اختلاف و همکاران دادسرا از قصاص رهایی پیدا کردند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: برای سازش در پرونده‌های قتل در استان گروه‌هایی متشکل از طیف‌های مختلف جامعه تشکیل  و اقدامات و پیگیری‌های لازم برای سازش در پرونده‌ها بویژه در ماه مبارک رمضان انجام شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها