بهرام عین الهی، وزیر بهداشت:

مجلس ۳ میلیارد دلار ارز به دارو اختصاص داده/۶ میلیون نفر را بیمه خواهیم کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجلس شورای اسلامی حدود ۳ میلیارد دلار ارز به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امسال برای تامین دارو اختصاص داده و کمبود دارو نخواهیم داشت.

مجلس ۳ میلیارد دلار ارز به دارو اختصاص داده/۶ میلیون نفر را بیمه خواهیم کرد
کد خبر: 546623
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۳:۲۷:۵۹

بهرام عین الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجلس شورای اسلامی حدود ۳ میلیارد دلار ارز به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امسال برای تامین دارو اختصاص داده و کمبود دارو نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی روز یکشنبه در مراسم تقدیر از خادمان طرح نوروزی سلامت در جمع خبرنگاران افزود: پارسال ۲ میلیارد دلار ارز دلار برای تامین دارو داشتیم امسال  به ۳ میلیارد دلار ارز از سوی  مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: متاسفانه فضاسازی هایی توسط برخی از افراد منفعت طلب در جهت افزایش دارو وجود دارد و این درست نیست و اجازه نمی دهیم کوچکترین خدشه ای به مردم وارد شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: داروهایی که برای بیماران لازم است در دسترس قرار می دهیم و برخی داروها برند بوده و ضروری نیست، دارویی را که تولید داخل داریم از  داروی خارجی استفاده کنیم زیرا برخی داروهای خارجی قیمت های نامتعارف دارند و در برنامه ما نیست.

به گفته عین اللهی، ۹۷ درصد داروها تولید داخل و ۳ درصد داروها وارداتی و برای بیماران خاص است که مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه داروهای نادر و فارماکوپه گران بوده و جزو برنامه های وزارت بهداشت نیست، تاکید کرد: داروهای مورد نیاز به وفور به مردم ارایه می شود.

۶ میلیون نفر را بیمه خواهیم کرد

وزیر بهداشت افزود: به تازگی ارز هیچ دارویی آزاد نشده و یکی از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت ان است که ۶ میلیون نفر را بیمه کنیم و پوشش بیمه ای را برای دارو ها افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت دارو و لزوم پوشش بیمه ای داروهای گران بزودی در شورای عالی بیمه بررسی می شود.

صادرات واکسن کرونا به ۱۰ کشور آفریقایی 

عین اللهی از صادرات واکسن ایرانی کرونا به ۱۰ کشور  آفریقایی خبر داد و گفت: چهار میلیون دز واکسن را در برنامه هایمان داریم که به این کشورها صادر کنیم البته تقاضا زیاد است،   همچنین به نیکاراگوئه نیز واکسن کرونا صادر کردیم.

وی همچنین  درباره بحث آلودگی هوا اظهار داشت: آمار بیماران قلبی و تنفسی به دنبال آلودگی هوا افزایش یافته، اکنون ستادی در زمینه آلودگی هوا تشکیل شده که وزارت  بهداشت یکی از اعضای آن است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها