کد خبر: 546489
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۱۷:۲۹:۲۸
| |

معاون تحقیقات موسسه رازی:

موسسه رازی هیچ مشکلی در تامین واکسن سرخک ندارد

۱.۵ میلیون دز آماده تحویل به وزارت بهداشت است

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: واکسن سرخک جزو واکسن‌های اجباری است که دولت ۸۰ درصد از نیاز کشور به آن را از موسسه رازی و حدود ۲۰ درصد باقی را نیز از طریق واردات تامین می‌کند.

موسسه رازی هیچ مشکلی در تامین واکسن سرخک ندارد
کد خبر: 546489
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۱۷:۲۹:۲۸

محمد حسین فلاح مهرآبادی ظهر روز شنبه ۲۰ فروردین در نشست مطبوعاتی با محوریت بیماری سرخک، اظهار کرد: موسسه رازی در بحث تولید واکسن‌های انسانی در دو حوزه تولید واکسن‌های ویروسی و باکتریایی فعالیت دارد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: سرخک، سرخجه و فلج اطفال جزو واکسن‌های ویروسی و دیفتری و کزاز هم جزء واکسن‌های باکتریایی هستند که موسسه رازی تولید و در اختیار دولت قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه موسسه رازی واکسن سرخک را هم در قالب واکسن سه گانه(سرخک، سرخجه و اوریون) و هم در قالب واکسن دوگانه (سرخک و سرخجه) تولید و به دولت تحویل می‌دهد.

این مسئول افزود: واکسن سرخک جزو واکسن‌های اجباری است که دولت ۸۰ درصد از نیاز کشور به آن را از موسسه رازی و حدود ۲۰ درصد باقی را نیز از طریق واردات تامین می‌کند.

فلاح مهرآبادی با بیان اینکه موسسه رازی توان این را دارد که همه نیاز کشور به این واکسن را تامین کند، گفت:از آنجایی که واکسن سرخک تولیدی موسسه رازی پنج دزی است ولی وارداتی‌ها دو دزی است و در برخی موارد استفاده از نوع دو دزی لزوم پیدا میکند، بخشی از نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه سالانه چند دز واکسن سرخک در کشور مورد نیاز است، گفت: سالانه حدود ۵ میلیون دز واکسن سه گانه سرخک، سرخجه و اوریون در کشور نیاز است که ۴.۵ میلیون دز آن را موسه رازی تامین و ۵۰۰ هزار دز هم وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱.۵ میلیون دز از واکسن سه گانه توسط موسسه آماده تحویل است و ظرف یکی دو هفته آینده تحویل وزارت بهداشت می‌شود.

وی ابراز کرد: از ۵۰۰ هزار دز از واکسن دو گانه سرخک و سرخجه کشور هم ۷۰ هزار دز آماده تحویل است.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اضافه کرد: متاسفانه طی دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا در کشور عده‌ای در خصوص تزریق واکسن سرخک به کودکان زیر ۵ سال خود سهل انگاری کرده‌اند که انتظار می رود در شرایط فعلی که بیماری در وضعیت ثابتی قرار گرفته، حتما نسبت به واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر شاهد ورود مهاجرین از مرزهای شرقی و غربی کشور هستیم که اغلب آنها ممکن است علائم ظاهری ابتلا به سرخک را نداشته باشند و در کشورشان هم در مقابل این ویروس واکسینه نشده‌اند، تزریق به موقع واکسن به جامعه هدف ضروری به نظر می رسد.

این مسئول گفت: خوشبختانه موسسه رازی هیچ مشکلی در تامین واکسن سرخک ندارد و والدین با مراجعه به خانه های بهداشت میتوانند بدون هیچ مشکلی کودکشان را در مقابل این ویروس واکسینه کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها