جولان آلاینده‌های خطرناک در هوای تهران/ ثبت شاخص ۵۰۰ در منطقه ۱۹

میانگین کیفیت هوای پایتخت هم اکنون روی عدد ۱۷۷ و در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها است و کیفیت هوا در ۹ ایستگاه در شرایط خطرناک قرار دارد. در حال حاضر آلاینده‌های ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون و ۱۰ میکرون هردو بیش از حد مجاز هستند.

جولان آلاینده‌های خطرناک در هوای تهران/ ثبت شاخص ۵۰۰ در منطقه ۱۹
کد خبر: 546429
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۱۲:۰۶:۲۵

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هوای تهران امروز (۲۰ فروردین ماه) ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون است و کیفیت هوا در ایستگاه‌های شریف( منطقه ۲)، شهرداری منطقه ۲، ستاد بحران( منطقه ۷)، میدان فتح( منطقه ۹)، پیروزی( منطقه ۱۳)، شادآباد( منطقه ۱۸)، شهرداری منطقه ۱۹، شهرری( منطقه ۲۰) و شهرداری منطقه ۲۲ در شرایط خطرناک قرار دارد.

به گزارش ایسنا،کیفیت هوا در ایستگاه‌های سوهانک (منطقه ۱)، شهرداری منطقه ۴، گلبرگ( منطقه ۸)، میدان امام خمینی(منطقه ۱۲)، شهرداری منطقه ۲۱ و شهرک چشمه( منطقه ۲۲) در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد.

کیفیت هوا در ایستگاه‌های پونک، دانشگاه مسعودیه( منطقه ۱۵) و شهرداری منطقه ۱۶ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها گزارش شده است.

آلاینده‌ شاخص در ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی( منطقه ۱)، اقدسیه (منطقه ۱)، پونک، پاسداران( منطقه ۳)، دانشگاه علم و صنعت( منطقه ۴)، شهرداری منطقه ۴، ژئوفیزیک( منطقه ۶)، تربیت مدرس( منطقه ۶)، دانشگاه تهران( منطقه ۶)، شهرداری منطقه ۱۱، پارک رازی( منطقه ۱۱)، پارک شکوفه( منطقه ۱۴)، پارک سلامت( منطقه ۱۷) و فرمانداری شهرری( منطقه ۲۰) ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون است که در همه این ایستگاه‌ها بالاتر از حد مجاز خود گزارش شده است.

در ۱۸ ایستگاه آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون ثبت نشده است.

امروز شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۵۰۰ آلوده ترین ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران بوده است.

سازمان هواشناسی در این شرایط جوی توصیه می‌کند که از تردد غیرضروری پرهیز شود.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها