کد خبر: 545928
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۱۳:۱۲:۲۲
| |

یادمان شهید سرلشکر حسین ادبیان افتتاح شد

یادمان شهید سرلشکر حسین ادبیان در ارتفاعات شهدای بازی دراز شهرستان سرپل‌ذهاب با حضور فرماندار، سرپرست تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه ابوذر سرهنگ جلیل شهلایی و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری سرپل‌ذهاب افتتاح شد.

یادمان شهید سرلشکر حسین ادبیان افتتاح شد
کد خبر: 545928
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۱۳:۱۲:۲۲

یادمان شهید سرلشکر حسین ادبیان در ارتفاعات شهدای بازی دراز شهرستان سرپل‌ذهاب با حضور  فرماندار، سرپرست تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه ابوذر سرهنگ جلیل شهلایی و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری  سرپل‌ذهاب افتتاح شد.

مهندس فرزادی پور فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در آیین افتتاح یادمان شهید ادبیان در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران اذعان نمود:  این یادمان به همت مسئولان وکارکنان تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه ابوذر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای آشنایی نسل جوان و انقلابی با ایثار و فداکاری شهدا در راستای آرمانهای انقلاب  آماده شده است و شهید ادبیان نقش بسیار برجسته‌ای در خصوص طراحی عملیات بازی دراز و حمله به قله مهم و استراتژیک ۱۱۵۰ داشت .

وی  در ادامه با اشاره به نقش برجسته و تاثیر گذار شهید ادبیان در در جبهه‌های نبرد در اوایل دفاع مقدس افزود:آنچه که اهمیت ارتفاعات سوق‌الجیشی بازی دراز را نسبت به سایر ارتفاعات متمایز نموده است. خون پاک شهیدانی چون شهید حسین ادبیان است که در آن برهه حساس به عنوان فرمانده گردان تکاور مالک اشتر در نقاط حساس حضور داشته و در برابر تهاجم دشمن شجاعانه مقاومت می نماید و به درجه رفیع شهادت نائل می آید.

 فرزادی‌پور در پایان تصریح نمود:اگر ما امروز با امنیت کامل در بلندترین نقطه از ارتفاعات بازی دراز حضور داریم به برکت خون شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها