هواشناسی مازندران فعالیت دریایی در خزر را ناامن اعلام کرد

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در این استان را از ظهر امروز دوشنبه تا اواخر وقت روز سه‌شنبه هفته جاری ناامن اعلام کرد.

هواشناسی مازندران فعالیت دریایی در خزر را ناامن اعلام کرد
کد خبر: 545744
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۱:۳۷:۱۷

هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریانات عبور موج کم ارتفاع اغز تراز میانی جو، دریای خزر از ظهر امروز دوشنبه با وزش باد نسبتا شدید، گاهی شدید ، مواج و برای فعالیت های دریایی ناامن می‌شود.

به گزارش ایرنا، طبق این پیش بینی ، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۶ متر بر ثانیه از سمت غرب تا شمال غرب به سایر مناطق گسترش می یابد و بیشینه ارتفاع موج در دریای خزر نیز طی این مدت تا ۲.۵ متر خواهد رسید .

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی بویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

هواشناسی مازندران شرایط جوی استان در روز جاری را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری در ارتفاعات  همراه با وزش باد نسبتا شدید گرم و از بعدازظهر بتدریج با وزش باد نسبتاً شدید غربی ، افزایش ابر ، کاهش تدریجی دما و از شب با رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق و برای روز سه‌شنبه را نیز نیمه ابری گاهی ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی کرد.

آسمان مازندران در روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما، گاهی با افزایش ابر و در روز پنجشنبه نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود بویژه در ارتفاعات نیمه غربی استان با بارش پراکنده باران و وزش باد و در روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر پیش‌بینی شده است.

برابر داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران پل سفید با ۳۴.۵ درجه و ایزدشهر نور با ۲۱.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند. 

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۰ درجه بالای سفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته دو درجه کاهش نشان می‌دهد.

مازندران با حدود ۳۴۰ کیلومتر بیشترین ساحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها