کد خبر: 545708
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۰:۱۹:۰۶
| |

شما در این قرعه‌کشی برنده نشده‌اید!

شگرد تکراری برنده شدن در قرعه کشی بار دیگر کلاهبرداری میلیاردی را رقم زد.

شما در این قرعه‌کشی برنده نشده‌اید!
کد خبر: 545708
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۰:۱۹:۰۶

کلاهبردار اینترنتی که از طریق شبکه اجتماعی واتساپ به بهانه برنده شدن در قرعه کشی مسابقات صدا و سیما از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا یزد در تشریح این خبر گفت: شکوائیه‌های متعدد از سوی شهروندان، مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی از طریق تماس واتساپی افراد ناشناس با ترفند برنده شدن در قرعه کشی مسابقات برنامه‌های صدا و سیما به پلیس فتا واصل شد، به لحاظ حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت شخصی ناشناس با وی تماس گرفته و عنوان داشته شما برنده خوش شانس قرعه کشی صدا وسیما شده اید وسپس با ترفندهای متقلبانه و با این بهانه که جهت دریافت جایزه نیاز به اطلاعات هویتی شما و کد ارسال شده به تلفن همراهتان داریم اطلاعات محرمانه هویت خود و کدی که به تلفن همراهم ارسال شد را به وی دادم  و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال از حساب خود شدم.

این مسئول انتظامی گفت: با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی متهم در یکی از استان‌های شمالی مورد شناسایی قرار گرفت و پرونده جهت سیر مراحل قانونی و دستگیری متهم به استان مربوطه ارسال شد.

سرهنگ ابوطالبی خاطر نشان کرد: شهروندان دقت داشته باشند که برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، اطلاعات حساب بانکی به خصوص رمزهای خود را در اختیار افرادی که از طریق مختلف به ویژه تماس های تلفنی و واتساپی با آنها ارتباط برقرار می‌کنند قرار ندهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها