کد خبر: 545687
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۰۹:۳۱:۳۲
| |

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره عنوان کرد:

ضرورت راه‌اندازی سیمای مشاوره با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به ضرورت راه‌اندازی سیمای مشاوره گفت: بازگشایی مراکز علمی، آموزشی و بازگشت به دوران قبل از کرونا مستلزم راه‌اندازی سیمای مشاوره در صدا و سیمای ملی است.

ضرورت راه‌اندازی سیمای مشاوره با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها
کد خبر: 545687
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۰۹:۳۱:۳۲

محمد حاتمی با اشاره به بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی اظهار داشت: امروز «بازگشایی» مساله نخست جامعه است؛ مدارس، مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها بازگشایی شده و خبرها حاکی است که وضعیت جامعه به دوران قبل از کرونا (اسفندماه ۹۸) باز خواهد گشت.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: این بازگشت نیازمند توجه به "سلامت روان" است. جامعه امروز با دوران قبل از شیوع کرونا متفاوت بوده و این تغییر در تمامی ساختارهای اجتماعی، ارتباطات و تعاملات، خلقیات، ساختارهای اقتصادی و اجتماعی و... مشاهده می‌شود.

حاتمی تاکید کرد: این تغییر و تحول همچنین خواسته‌ها و نیازهای جامعه را تحت‌تاثیر قرار داده و بر این اساس، بازگشایی همه نهادها، صنوف و مراکز علمی و آموزشی مستلزم فراهم‌سازی زیرساخت‌های موردنیاز است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: ستاد ملی مقابله با کرونا باید یک کمیته به منظور پیوست‌های سلامت روان تدوین کند؛ در غیر این صورت سلامت روان جامعه با مخاطره روبه‌رو خواهد شد.

حاتمی همچنین با اشاره به ضرورت راه‌اندازی رادیو مشاوره اضافه کرد: یکی از این ساختارها که قبل از بازگشت کامل به شرایط قبل از کرونا باید مورد توجه قرار بگیرد، راه‌اندازی یک ساختار مشاوره‌ای در قالب رادیو مشاوره، سیما یا صدای مشاوره در صدا و سیمای ملی کشور با هدف ارائه راهکارهای لازم به عموم جامعه است.

این مسئول در ادامه با اشاره به روانشناس نماها یادآور شد: یکی از علل اصلی مراجعه مردم به روانشناس نماها به ویژه در فضای مجازی نیز برآورده نشدن نیازهای روانشناختی و مشاوره است.یکی از علل اصلی مراجعه به روانشناس نماها به ویژه در فضای مجازی برآورده نشدن نیازهای مشاوره‌ای جامعه است.

وی تاکید کرد: صدا و سیمای ملی علیرغم همه پیشرفت‌ها در حوزه فضای مجازی، مورد اعتماد خانواده‌ها و جامعه بوده و در صورت راه‌اندازی یک ساختار مشاوره‌ای زیر نظر سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور و پاسخگویی به نیازهای مربوطه بی‌شک مانع از مراجعه شهروندان شبکه‌های مجازی داخلی و خارجی خواهد شد.

ضرورت وضع بیمه‌های پایه و تکمیلی جهت استفاده از خدمات روانشناسی

حاتمی افزود: وضع بیمه‌های پایه و تکمیلی هم به منظور استفاده از خدمات روانشناسی و مشاوره (به ویژه در شرایط بحران) ضروری است. توسعه این خدمات و بهره‌گیری از نیروهای توانمند داخلی این حوزه نیز از مراجعه به اقشار بیگانه جهت رفع نیازهای روانشناختی جلوگیری خواهد کرد.  

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره پیش از این نیز با اشاره به اثرات روانی پاندمی کرونا تاکید داشت: نتایج واکنش‌های روانشناختی شرایط پرفشار در مرحله پس از بحران (دوران پساکرونا) متجلی شده و براین اساس باید یک کمیته ویژه برای سلامت روان در ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل شود.

با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا از روز یکشنبه (۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱) کلیه مدارس و مراکز آموزش عالی کشور به صورت حضوری آغاز به کار می‌کنند.  

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها