کد خبر: 545234
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۱ ۰۹:۳۴:۲۶
| |

ترافیک سنگین در مسیر شمال به جنوب چالوس و هراز

ترافیک سنگین در مسیر شمال به جنوب محورهای چالوس و هراز امروز(پنجشنبه) و همزمان با پایان تعطیلات نوروزی و بازگشت مسافران گزارش شده است.

ترافیک سنگین در مسیر شمال به جنوب چالوس و هراز
کد خبر: 545234
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۱ ۰۹:۳۴:۲۶

ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل مرزن آباد تا هزارچم و ترافیک سنگین در محور هراز مسیر(شمال به جنوب) محدوده بایجان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، با این حال در محور فیروزکوه ، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) ترددد روان است.

همچنین محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

براساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌ استثنای محورهای مسدود و ممنوع، بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به روال عادی در جریان است.

 طی شبانه ‌روز گذشته براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۴۷۳ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۱.۱ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۹.۷ درصد و اوج تردد بین ساعات ۱۸ تا ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ صورت پذیرفته که هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب کنند.

محورهای دارای بیشترین تردد در ۲۴ ساعت گذشته  شامل آزادراه کرج - قزوین، آزادراه کرج - تهران، آزادراه تهران - کرج و آزادراه تهران - قم بوده است.

با توجه به پیش بینی وضعیت تردد و اقدامات ترافیک تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۱ و ارتقاء ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی از روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ تا پایان روز یکشنبه ۱۴۰۱/۱/۱۴ به شرح ذیل اجرا خواهد شد.

بر این اساس، عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در همه آزادراه ها و بزرگراه ها ، محورهای کرج - چالوس، هراز ، فیروزکوه و سایر محورهایی که ضرورت ایجاب نماید ممنوع است.

همچنین در همه محورهای برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می شود، عبور و مرور انواع تریلر، ناوگان ترانزیتی ، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی، بهداشتی، ضد عفونی کننده و کالاهای اساسی( گندم، جو، برنج، سویا، دانه های روغنی و ..)  یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راههایی اعمال می گردد که مقررات یکطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت به استثنا حامل مواد سوختی و فاسد شدنی، بهداشتی، ضد عفونی کننده و کالاهای اساسی  دارای مجوز در ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در همه محورهای برون شهری کشور ممنوع است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها