این داروی معروف ناجی بیماران کرونایی می‌شود

آسپرین می‌تواند نرخ مرگ و میر در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را کاهش دهد، در نتیجه تغییردهنده روند کنونی خواهد بود.

این داروی معروف ناجی بیماران کرونایی می‌شود
کد خبر: 544763
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۶ ۱۲:۱۷:۲۷

می‌توان از آسپرین برای کمک به کاهش درد و تورم، جلوگیری از تشکیل لخته‌های خون و درمان موارد عروق کرونر مانند حمله قلبی و سکته استفاده کرد.

به گزارش خبرآنلاین، نتایج مطالعه جدیدی که در ۲۴ مارس در نشریه JAMA Network Open منتشر شد حاکی از این است که آسپرین می‌تواند به کاهش خطر مرگ بیماران بستری در بیمارستان که به‌طور جدی تحت تاثیر کووید قرار دارند، کمک کند.

با مطالعه بیش از ۱۱۲هزار بیمار در ۶۴ مرکز بهداشتی در ایالات‌متحده، محققان دانشگاه جورج واشنگتن دریافتند، افرادی که در ۲۴ ساعت اول پس از بستری شدن در بیمارستان به دلیل کووید-۱۹ آسپرین دریافت کرده‌اند، ۱.۶ درصد کمتر از افرادی که آسپرین دریافت نکردند در معرض خطر مرگ قرار دارند.

دکتر جاناتان چاو، محقق ارشد، دانشیار دانشکده پزشکی جورج واشنگتن گفت: این یافته‌ها نتیجه ۱۵ ماه تحقیق و سومین مطالعه مربوط به استفاده از آسپرین برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بستری‌شده در بیمارستان است.

چندین روش درمانی برای درمان بیماران بستری در بیمارستان که از موارد شدیدتر کووید-۱۹ رنج می‌برند، مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده (FDA) است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات‌متحده (HHS)، داروی ضد ویروسی رمدسیویر که با نام تجاری وکلوری (Veklury) نیز شناخته می‌شود، اولین دارویی بود که توسط FDA برای بیماران ۱۲ ساله و بالاتر تایید شد.

 همچنین داروی اکتمرا (Actemra) نیز تایید شده، آنتی‌بادی مونوکلونالی که برای درمان بیماری‌های التهابی مختلف استفاده می‌شود و اعتقاد بر این است که برای درمان کووید نیز موثر خواهد بود.

پلاسمای خون دوران نقاهت نیز یکی از روش‌های درمانی است که آنتی‌بادی‌هایی ارائه و با کووید مبارزه می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد.

باریسیتینیب و کورتیکواستروئیدها نیز برای کاهش التهاب شناخته شده‌اند.

شایان‌ذکر است که تحقیقات در مورد کارآزمایی واکسن‌ها و داروهای مقابله با کووید ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها