کد خبر: 544653
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ ۱۴:۱۱:۲۰
| |

سارقان سریالی خودرو در دام پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری سرقان سریالی خودرو های سواری خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ دستگاه خودرو مسروقه کشف شد.

سارقان سریالی خودرو در دام پلیس
کد خبر: 544653
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ ۱۴:۱۱:۲۰

سرهنگ دوستعلی جلیلیان در این خصوص اظهار داشت: روز گذشته تیم عملیاتی کلانتری شهر ری در حال گشت زنی در محدوده خیابان رجایی، به راننده یک دستگاه خودروی سواری پراید که در کنار خیابان به صورت نیمه متوقف شده مشکوک که راننده خودرو پس از رویت ماموران قصد فرار داشت، که طی یک عملیات ضربتی خودرو متوقف و راننده آن دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، وی گفت:  در بررسی اطراف محل دستگیری متهم، همدست سارق که در حال روشن کردن و سرقت یک دستگاه خودروی دیگر بود نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری  افزود: با استعلام از سامانه پلیس مشخص شد خودروی متهمان  سرقتی بوده و از محدوده محله مسعودیه سرقت شده است و در بررسی های بیشتر از متهمان،  مدارک خودروی مسروقه دیگری نیز کشف و متهمان به همراه اموال مکشوفه به کلانتری شهر ری منتقل شدند.

سرهنگ جلیلیان ادامه داد: در تحقیقات انجام شده، متهمان سابقه دار که ساکن شهرستان "قرچک ورامین" بودند ضمن اقرار به بزه ارتکابی، به سرقت  ۳ دستگاه خودروی سواری  در محله های  مسعودیه، شهرری و دولت آباد اعتراف کردند.  

فرمانده انتظامی شهرستان ری تاکید کرد: مال باختگان خودرو های به سرقت رفته  شناسایی  و با تکمیل پرونده هر ۲ متهم در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

انهدام باند موبایل قاپ های جنوب تهران

سرهنگ جلیل موقوفه ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ نیز از انهدام باند ۲ نفره سارقان تلفن همراه و دستگیری یکی از سارقان در جنوب تهران خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موبایل قاپی توسط راکب و ترک نشین یک دستگاه موتور سیکلت در محدوده خانی آباد،  عوامل تیم عملیات کلانتری  این محله، دستگیری سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود:با بررسی و تحقیقات میدانی و استخراج مشخصات ظاهری متهمان، هویت و مخفیگاه یکی از آنها شناسایی  و دستور دستگیری و ورود به مخفیگاه متهم از مرجع قضائی گرفته شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران عنوان کرد: در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه پلیسی متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بازدید از این مکان، ۲ دستگاه گوشی مسروقه کشف و متهم در همان پی جوئی های اولیه به سرقتی بودن تلفن های همراه اعتراف و اظهار کرد، با همکاری همدستش تلفن های همراه را سرقت کرده است.

سرهنگ موقوفه ای با اشاره به اینکه مال باختگان تلفن های همراه  شناسایی شده اند، خاطر نشان کرد: تلاش برای  دستگیری سارق متواری و کشف سایر جرائم احتمالی متهمان  ادامه دارد.

[سارقان سریالی خودرو در دام پلیس/ انهدام باند موبایل قاپ های جنوب تهران]

دستگیری سارقان لوازم خودرو در شهرک قدس

سرهنگ جلیل موقوفه ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ همچنین از انهدام باند چهار نفره سارقان خودرو و بازداشت  ۳ تن از سارقان لوازم داخلی خودرو در یک تعقیب و گریز کوتاه خبر داد و اظهار داشت: در اجرای ماموریت ها و طرح های نوروزی، ماموران کلانتری شهرک قدس در حال گشت زنی در سطح محدوده و تردد خودروها بودند که متوجه رفتارهای مشکوک راننده و سه سرنشین یک دستگاه خودروی سواری پراید شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: پس از دقایقی ماموران دریافتند که ۲ تن از سرنشینان عقب خودرو پس از پیاده شدن از خودرو به یک دستگاه خودروی پارک شده در کنار خیابان نزدیک و قصد سرقت لوازم داخلی آن را دارند که بلافاصله مامورن برای دستگیری آنها اقدام و پس از مدتی تعقیب و گریز و شلیک چند تیر هوائی در نهایت سه تن از سارقان زمین گیر و  دستگیر شدند.

سرهنگ موقوفه ای با اشاره به اینکه دستگیری متهم متواری در دستور کار ماموران این کلانتری قرار دارد، عنوان کرد:  هر سه متهم به کلانتری منتقل و متهمان به جرم ارتکابی معترف شدند؛ تحقیقات تکمیلی پلیس برای کشف سایر جرائم احتمالی در دست اقدام است.

شرور مسلح در شهرستان ری زمین گیر شد

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستانری از دستگیری شرور مسلح توسط تیم عملیاتی کلانتری امین آباد این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران عملیات کلانتری امین آباد این فرماندهی در راستای شناسایی مجرمان و  برخورد با جرائم خشن، گشت زنی های انتظامی را در ایام نوروز افزایش دادند.

وی عنوان کرد: گشت زنی های هدفمند ادامه داشت تا اینکه روز گذشته در کنترل تردد خودروهای عبوری به رفتار راننده یک دستگاه خودروی سواری پژو ۲۰۶ مشکوک و دستور توقف خودرو را اعلام می کنند و پس از مدتی تعقیب و گریز، خودروی متهم متوقف و راننده آن دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری به شرارت و سابقه دار بودن راننده خودرو اشاره کرد و افزود: در بررسی های بیشتر از داخل خودروی متهم  یک قبضه سلاح کلت جنگی، یک تیغه خشاب و هفت عدد فشنگ کشف و متهم برای تحقیاقت تکمیلی به کلانتری امین آباد انتقال یافت.

به گفته سرهنگ جلیلیان، تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

دستگیری سارق حرفه‌ای تلفن همراه در"گاندی"

سرهنگ کیانوش نظری رئیس کلانتری گاندی با بیان دستگیری یک سارق تلفن همراه از اتباع کشورهای همسایه در این محله، گفت: در پی وقوع  سرقت تلفن همراه در محدوده کلانتری گاندی توسط راکب موتورسوار تک رو، دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این کلانتری قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه سارق تلفن همراه  شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه متهم که از اتباع کشورهای همسایه بود، در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی های بیشتر تلفن همراه به سرقت رفته کشف شد.

رئیس کلانتری گاندی با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیسی به  سرقت تلفن همراه معترف و  به کلانتری انتقال یافت گفت: پی جوئی های انتظامی برای کشف سایر جرائم متهم آغاز شده است و تحقیقات پلیسی ادامه دارد.

فرار بازی در آخرین روز سال ۱۴۰۰

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از بازداشت سارق و کشف خودروی مسروقه در آخرین روز سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار داشت: کارآگاهان کشت آشکار پلیس آگاهی در ساعات بامداد آخرین روز سال ۱۴۰۰ حین گشت زنی در محدوده شوش به یک دستگاه خودروی مزدا ۳ مظنون می شوند که پس از استعلام مشخص می شود خودرو دارای سابقه سرقت بوده و در بیست و چهارم اسفند ماه سرقت شده است.

وی افزود: راننده خودرو با مشاهده واحد گشت با افزایش سرعت از محل متواری و بدین ترتیب عملیات تعقیب و گریز کارآگاهان آغاز می شود.

سردار لطفی عنوان کرد: کارآگاهان به تعقیب خودروی مسروقه پرداخته و با استفاده از کلیه علائم هشدار دهنده نظیر آژیر، چراغ گردان و بلندگو به راننده خودرو مزدا دستور ایست می دهند ولی راننده خودرو  بدون  توجه به اخطارهای مکرر واحدگشت همچنان  به فرار خود به صورت خطر آفرین ادامه می دهد.

وی ادامه داد: افسر اکیپ به منظور جلوگیری از خسارت های احتمالی و هشدار به سارق با رعایت قانون بکارگیری سلاح و حقوق شهروندی یک تیر هوائی شلیک می کند و کارآگاهان گشت پلیس آگاهی در یک موقعیت مناسب خودروی مسروقه را متوقف و سارق جوان را دستگیر می کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران تاکید کرد: خودروی مسروقه به پارکینگ منتقل و متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم این پلیس قرار گرفت.

۲ سارق آیفون دزد، بازداشت شدند

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به دستگیری ۲ موبایل قاپ حرفه ای آیفون دزد، گفت: متهمان با ۹۰ شاکی روانه دادسرا شدند.

وی با بیان اینکه با دریافت چندین پرونده مشابه  مبنی بر سرقت تلفن همراه  گران قیمت و خاص در سطح شهر تهران دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم این پلیس قرار گرفت،  افزود: کارآگاهان با بررسی پرونده های سرقت و اظهارات مال باختگان دریافتند ۲  موتورسوار جوان با استفاده از موتورسیکلت سفیدرنگ  گوشی های آیفون جدید گران قیمت را  از شهروندان سرقت کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: در ادامه بررسی های پلیسی، کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی از سارقان حرفه ای که به دفعات مختلف روانه زندان شده است، شدند.

وی با اشاره به شناسایی مخفیگاه و پاتوق متهم در محدوده خیابان مولوی، گفت: کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات پلیسی متهم و همدست دیگرش را بازداشت کردند و در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۳ دستگاه موبایل آیفون گرانقیمت به سرقت رفته، کشف و توقیف شد.

سردار لطفی به  اعتراف متهمان به ۱۰۰ فقره سرقت مشابه و شناسنایی ۹۰ مال باخته در این رابطه، اشاره کرد و گفت: شناسایی مالخران اموال مسروقه در دستور کار قرار دارد و متهمان با صدور قرار قانونی در اختیار این پلیس قرار دارند.

[سارقان سریالی خودرو در دام پلیس/ انهدام باند موبایل قاپ های جنوب تهران]

 

ناکامی قاچاقچی "حشیش"

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه ماموران کلانتری حسن آباد قاچاقچی مواد افیونی را با ۴۸ کیلو حشیش دستگیر کردند،  اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری حسن آباد این شهرستان در راستای مبارزه با مجرمان و سوداگران مرگ نقاط جرم خیز را شناسایی و تردد خودروها را تحت کنترل در آوردند.

وی بیان کرد: روز گذشته ماموران در حال گشت زنی در محدوده  محورهای فرعی محله حسن آباد بودند که به یک دستگاه خودروی سواری سمند که با سرعت در حال حرکت بود، مشکوک شدند و با علائم هشدار دهنده به راننده خودرو دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری افزود: راننده سواری سمند به محض مشاهده پلیس از محل متواری شد که ماموران خودرو را تعقیب کردند و پس از طی مسافتی  خودروی متواری را متوقف و راننده آن را دستگیر کردند.

سرهنگ جلیلیان با بیان این که ماموران در بازرسی از سواری سمند ۴۳ بسته حشیش در مجموع ۴۸ کیلو حشیش کشف کردند خاطر نشان کرد: متهم در پی جوئی های انتظامی به تهیه مواد مخدر از استان های غربی کشور اعتراف و اظهار کرد قصد داشته محموله را پس از بارگیری به  قرچک ورامین انتقال بدهد.

وی تاکید کرد: از ماموریت های محوله به پلیس مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر است و پلیس در چارچوب قانون با ابن افراد برخورد جدی خواهد کرد و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از خرید و فروش و توزیع مواد مخدر و تردد خودروهای مشکوک، موارد را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستبرد سارقان به پایه چراغ های روشنایی پارک ها

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری ۲ سارق اماکن عمومی که پایه چراغ های روشنایی پارک ها را سرقت کرده بودند، خبر داد و افزود: شب گذشته واحد گشت یگان امداد این فرماندهی در حال گشت زنی در محدوده  شهرک علائین به راکب و ترک نشین  یک دستگاه موتور سیکلت که در حال حمل پایه چراغ روشنایی پارک بودند مظنون می شوند و  موتورسوران به محض مشاهده ماموران پلیس به سرعت از محل متواری شدند.  

وی با اشاره به اینکه پس از مدتی  تعقیب و گریز ماموران انتظامی موتورسیکلت متواری  را متوقف کردند، افزود: متهمان با توقف موتورسیکلت به اطراف متواری و قصد داشتند با استفاده از نرده های ساختمانی وارد مجتمع مسکونی شوند که در یک عملیات ضربتی با  اقتدار و توانمندی پلیس دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در پایان به سابقه دار بودن متهمان اشاره کرد و گفت: هر ۲ متهم به جرم ارتکابی با همکاری یکدیگر معترف و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

کشف ۲ قبضه سلاح جنگی

سرهنگ سلمان آدینه وند فرمانده یگان امداد پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از فروشندگان سلاح جنگی و کشف ۲ قبضه سلاح جنگی و ۵۰عدد فشنگ و سایر تجهیزات دفاعی در جنوب تهران دستگیر شد،  اظهار داشت: ماموران گشت قرارگاه جنوب یگان امداد این فرماندهی در راستای مقابله با عوامل نا امنی و برخورد جدی با مجرمان، با اشراف کامل مناطق جرم خیز موفق شدند یکی از فروشندگان سلاح و مهمات غیرمجاز را در حین حمل سلاح جنگی شناسایی کنند.

وی توضیح داد: شامگاه گذشته ماموران قرارگاه جنوب این یگان در حال گشت زنی  در محدوده شهرک سجادیه بودند که به رفتار عابر پیاده ای که کیسه ای مشکی رنگ  به همراه داشت مظنون و برای بررسی موضوع، دستور ایست را به عابر پیاده اعلام می کنند.

فرمانده یگان امداد پلیس تهران با بیان اینکه متهم به سوالات پلیس پاسخ درستی نمی داد و برای انحراف ذهن ماموران به ضد و نقیض گویی می پرداخت، افزود: ماموران کیسه نایلونی وی را بازدید و ۲ قبضه سلاح جنگی، ۲ عدد خشاب، ۵۰ فشنگ و یک دستگاه شوکر الکتریکی کشف کردند.

وی با اشاره به اعتراف متهم ۳۵ ساله، گفت: متهم در تحقیقات اولیه  اظهار کرد، با تهیه تجهیزات جنگی قصد فروش آن را داشته که توسط ماموران شناسایی و بازداشت شده است.

سرهنگ آدینه وند با اشاره به تحویل متهم به کلانتری بی سیم برای کشف جزئیات پرونده و شناسایی همدستان وی، افزود: پلیس تهران  به طور جد با عاملان فروش سلاح غیر مجاز برخورد خواهد کرد و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعا موضوع را با پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ در میان بگذارند.

شرور مسلح در شهرستان ری زمین گیر شد

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری شرور مسلح توسط تیم عملیاتی کلانتری امین آباد این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران عملیات کلانتری امین آباد این فرماندهی در راستای شناسایی مجرمان و  برخورد با جرائم خشن، گشت زنی های انتظامی را در ایام نوروز افزایش دادند.

وی عنوان کرد : گشت زنی های هدفمند ادامه داشت تا اینکه روز گذشته در کنترل تردد خودروهای عبوری به رفتار راننده یک دستگاه خودروی سواری پژو ۲۰۶ مشکوک و دستور توقف خودرو را اعلام می کنند و پس از مدتی تعقیب و گریز، خودروی متهم متوقف و راننده آن دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به شرارت و سابقه دار بودن راننده خودرو، افزود: در بررسی های بیشتر از داخل خودروی متهم  یک قبضه سلاح کلت جنگی، یک تیغه خشاب و هفت عدد فشنگ کشف و متهم برای تحقیاقت تکمیلی به کلانتری امین آباد انتقال یافت.

به گفته وی، تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها