کد خبر: 544079
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ ۰۹:۱۶:۲۳
| |

وضعیت جوی کشور طی پنج روز آینده

​رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی مناطق کشور از امروز (۲۹ اسفندماه) خبر داد و گفت: شدت بارش‌ها در سه استان اردبیل، غرب گیلان و شمال آذربایجان شرقی خواهد بود.

وضعیت جوی کشور طی پنج روز آینده
کد خبر: 544079
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ ۰۹:۱۶:۲۳

صادق ضیاییان درباره وضعیت آب‌وهوایی کشور طی روزهای آینده ‌اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز تا چهارشنبه (۲۹ اسفند تا ۳ فروردین )در نواحی شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نواحی سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دوشنبه (اولین روز سال ۱۴۰۱) در بخش‌هایی از غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و سه شنبه در بخش هایی از غرب، شمال شرق و ارتقاعات و دامنه های البرز شرقی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. پنجشنبه (۴ فروردین) در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده باران و برف انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. این شرایط پنجشنبه در نوار غربی کشور و بخش‌هایی از مرکز، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز حاکم خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: پنجشنبه در نواحی غرب کشور کاهش نسبی دما بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین در این روز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما و در نواحی شمال شرق افزایش محسوس دما از ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد انتظار می رود.

وی اضافه کرد:‌امروز ( ۲۹ اسفند ماه) نیمه شرقی خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز و طی سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت آب‌وهوایی تهران نیز گفت: فردا (اول فروردین ماه ) آسمان تهران نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد و در برخی ساعات ابری با بیشینه و کمینه دمای هوا ۲۱ و ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. روز سه‌شنبه (۲ فروردین ماه) آسمان پایتخت نیمه ابری و در بعد از ظهر ابری گاهی همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دمای هوا نیز به ترتیب ۲۰ و ۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۹ اسفندماه و اول فروردین) بندرعباس با دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۴- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها