معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده :

تحریم‌ها اجرای برنامه‌های سلامت و دارو را با مشکل مواجه کرده است

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در دیدار با رئیس شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد (اکوسوک) گفت: تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران اجرای بسیاری از برنامه ها در حوزه سلامت و دارویی را با مشکل مواجه کرده است.

تحریم‌ها اجرای برنامه‌های سلامت و دارو را با مشکل مواجه کرده است
کد خبر: 543827
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ۱۱:۰۳:۰۰

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در حاشیه شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با آقای کولن کلاپیل ( Collen V. kelapile) رئیس شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد (اکوسوک) دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری انتصاب آقای کلاپیل به ریاست اکوسوک را تبریک گفت و با اشاره به نقش ایران به عنوان هماهنگ کننده کارگروه توانمند سازی زنان آیورا، اظهار داشت با توجه به مسئولیت اکوسوک در حوزه اجتماعی و اقتصادی، فرصت خوبی برای همکاری در بحث توانمندسازی زنان وجود دارد.

 خزعلی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد در بحث مشاغل تبدیلی، خانوادگی، کشاورزی و فناوری اطلاعات بر اساس تجارب خود، آموزش هایی را ارائه دهد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین با اشاره به آنچه رئیس اکوسوک در رابطه با دشواری های ایجاد شده به واسطه همه گیری کووید-19 مطرح کرد، گفت: تحریم های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا علیه کشور، اجرای بسیاری از برنامه ها و طرح ها در حوزه سلامت و دارویی را با مشکل مواجه ساخته است.

خزعلی همچنین درخصوص مساله برجام عنوان داشت جمهوری اسلامی ایران تا لحظه آخر به تعهداتش پایبند بود؛ اما بدعهدی از سوی طرف مقابل صورت گرفت.

رئیس اکوسوک نیز با ابراز خوشحالی از پیشنهاد همکاری در حوزه توانمندسازی زنان و اشاره به جایگاه کمیسیون مقام زن به عنوان یکی از ارکان فرعی اکوسوک که توصیه هایی به کشورها در حوزه  توانمندسازی زنان ارائه می کند، اظهار داشت کشورها می توانند در نشستهای منطقه ای کمیسیون مقام زن شرکت کنند.

وی همچنین گفت: به خاطر دارد که در رابطه با برجام، چه کسی به تعهداتش عمل نکرد و باور دارد که بحث تحریم ها باید از دیگر مسائل مورد مذاکره جدا شوند.

شصت و ششمین دور از نشست های سالیانه کمیسیون مقام زن بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا از روز دوشنبه  ۱۴ مارس (۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰) در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شده که  تا ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۵ فروردین ۱۴۰۱ ) با حضور رهبران و مقامات عالی رتبه حوزه زنان کشورها ادامه خواهد داشت.

کمیسیون مقام زن یکی از اولین نهادهای بین‌المللی است که ذیل شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد به منظور تصمیم گیری و سیاستگذاری برای بهبود شرایط زنان در جای جای دنیا ایجاد شده  که نشست امسال با عنوان «دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در زمینه تغییر اقلیم سیاست ها و برنامه های کاهش خطرات زیست محیطی و بلایا » برگزار شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها