کد خبر: 543555
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۳:۲۲:۲۴
| |

معاون وزیر اموزش و پرورش اعلام کرد:

آیین نامه اجرای رتبه بندی معلمان طی یک ماه تدوین می شود

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آیین نامه اجرای رتبه بندی معلمان قرار است ظرف یک ماه تدوین شود و از طریق این آیین نامه قرار است شاخص هایی برای رتبه بندی معلمان تدوین شود.

آیین نامه اجرای رتبه بندی معلمان طی یک ماه تدوین می شود
کد خبر: 543555
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۳:۲۲:۲۴

قاسم احمدی لاشکی ظهر چهارشنبه در سفر به اقلید فارس در درجمع فرهنگیان منطقه سده این شهرستان گفت: اداره مدرسه و کلاس در شرایطی که یکباره کلاس ها و آموزشها مجازی شد بسیار کار دشواری بود که معلمان انجام دادند و آنها ضمن اینکه خود آموزش می دیدند آموزش نیز می دادند.

به گزارش مهر، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: قطعا تاریخ فداکاری های معلمان را در دوران کرونا فراموش نخواهند کرد و ما از معلمان باید به عنوان مدافعان تعلیم و تربیت یاد کنیم. احمدی لاشکی گفت: باید آسیب شناسی دقیق از شرایط کنونی برای حضوری شدن کلاس های درس بعد از عید انجام دهیم تا بتوانیم پیش بینی شده عمل کنیم.

وی گفت: آموزش مجازی نتوانست هدفهای آموزشی و تربیتی را محقق کند و بر همین اساس دانش آموزان دچار افت تحصیلی شدند. معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: همه دغدغه ی اجرای سند تحول بنیادین را داریم و اینکه چطور می شد شبیه شهید سلیمانی های دیگری را پرورش دهیم.

احمدی لاشکی گفت: یک دانش آموز از شروع دوران تحصیل تا پایان دوره دوم متوسطه 13 هزار ساعت در اختیار نظام آموزشی قرار دارد و این فرصت خوبی برای پرورش دانش اموزانی در تراز انقلاب است.

وی گفت: اجرای سند تحول بنیادین مشروط به ساماندهی نیروی انسانی است و با نیروی انسانی توانمند و باانگیزه است که می توان تحول را در دستگاه تعلیم و تربیت رقم زد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: تنوع مدلهای جذب نیرو برای آموزش و پرورش آسیب زا ظاهر شده است و باید تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان دست به جذب و پرورش معلم بزنیم.

احمدی لاشکی گفت: باید مشکلات آموزش و پرورش را زیربنایی حل کنیم و اجرای رتبه بندی معلمان نیز برای حل یکی از مشکلات زیربنایی آموزش و پرورش بوده است.

وی گفت: باید محتوای کتاب های آموزشی را به روز کنیم و تغییر دهیم اما باید دقت کنیم این تغییرات نباید عجولانه صورت گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: تا زمانی که دانش اموزان در خدمت آموزش و پرورش است بیشتر روی شخصیت و نگرش دانش آموزان کار کنیم زیرا اعتقاد داریم علم رادر دانشگاه خواهد آموخت.

احمدی لاشکی گفت: رکن دیگر اجرای سند تحول بنیادین منابع مادی است که این مساله از طریق اجماع و همکاری تمام دستگاه های اجرایی با اموزش و پرورش اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: نظام سنجش و ارزشیابی ما نیز باید تغییر پیدا کند و تعریف منطقی و درستی از سنجش باید انجام شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه پس از یک دهه پی گیری، با رفع ابهامات مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، ریاست جمهور، قانون اجرای رتبه بندی را به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

احمدی لاشکی گفت: آیین نامه اجرای رتبه بندی معلمان قرار است ظرف یک ماه تدوین شود و از طریق این آیین نامه قرار است شاخص هایی برای رتبه بندی معلمان تدوین شود.

وی گفت: هدف از اجرای رتبه بندی معلمان کیفیت بخشی به فرایندهای تعلیم و تربیت است و اینکه جایگاه و منزلت معلمان را ارتقا دهیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: معتقدیم باید معلمان را بر اساس تخصص، سنوات تجربی و کارایی آنان درجه بندی کرد تا این معلمان احساس شانیت کنند.

وی گفت: با بیان اینکه هیئت ممیزه ای در سطح ادارات اموزش و پرورش برای رتبه بندی معلمان تشکیل خواهد شد افزود: رئیس آموزش و پرورش به عنوان رئیس این هیات ، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نائب رئیس این هیات، کارشناس اموراداری به عنوان دبیر این هیات و معاونین اموزش و پرورش، یک مدیر مدرسه و 2 نفر امین و کارشناس حراست و ارزیابی عملکرد به عنوان دیگر اعضای هیات ممیزه فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش امسال به عنوان مسئول کمیته ستاد اسکان میهمانان نوروزی معرفی شده است و مدیران مدارس باید مدارس را آماده حضور میهمانان نوروزی نمایند.

محمد خلیل عسکری گفت: عزم و اراده دولت و وزارت اموزش و پرورش بر این است که بعد از عید آموزش ها را به صورت حضوری دنبال کنیم و بر همین اساس مدارس باید اماده ورود دانش اموزان باشند .

وی گفت: به دنبال تجهیز کردن هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش برای توسعه متوازن بین رشته ای هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: اعتباراتی را برای راه اندازی زمین والیبال، مدرسه پویا و تامین تجهیزات مدارس فنی و حرفه ای برای منطقه سده اختصاص خواهیم داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها