کد خبر: 543480
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۰۹:۱۰:۱۵
| |

رئیس پلیس راهور کشور:

هفته‌ای نیست یک خودرو در تصادفات دچار حریق نشود/ از هر 100 تصادف، ایربگ 93 خودرو باز نمی‌شود

رئیس پلیس راهور کشور گفت: سازمان استاندارد باید بر تولید خودروهای داخلی نظارت کند براساس قانون آن‌ها مسئولیت نظارت را برعهده دارند اما نظارت‌ها بر استانداردهای خودرو کافی نیست.

هفته‌ای نیست یک خودرو در تصادفات دچار حریق نشود/ از هر 100 تصادف، ایربگ 93 خودرو باز نمی‌شود
کد خبر: 543480
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۰۹:۱۰:۱۵

سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور کشور  درباره کیفیت خودروها داخلی، اظهار کرد: برای پلیس آنچه که مهم است اجرای قانون بوده و طرف مردم هستیم. 11 سال تصادفات را تحلیل کردیم که منجر به این شد در سال 99 پراید و 405 را از رده خارج کنیم.

به گزارش برنا، وی گفت: صحبت‌هایی که پیش از این درباره کیفیت خودروهای داخلی گفتم تبلور آن در تصادف بهبهان رخ داد اما تقریبا روزانه این مصیبت را داریم و هفته‌ای نیست که یکی از خودروها در تصادفات دچار حریق نشود یا فردی فوت نکند.

سردار هادیانفر بیان کرد: برخی از خودرو سازها درباره زاویه تصادفات برای باز شدن ایربگ می‌گویند اما ما شاهد هستیم در 100 مورد از تصادفات، شاید 92 و 93 مورد ایربگ باز نشود لذا احساس کردم درباره این موضوع به عنوان یک مسئله ملی حرف بزنم.

رئیس پلیس راهور کشور افزود: رهبر انقلاب همواره درباره حمایت از دولت داخل و مانع زدایی صحبت کردند، اگر مدیران ایران خودرو و سایپا سوال کنید بیشترین کمک را پلیس در شماره گذاری خودروهای آن‌ها داشته است اما دیگر نمی‌توانیم اغماض کنیم.

وی تصریح کرد: قانونگذار تاکید کرده که استانداردهای لازم در تولید خودرو باید رعایت شود و سازمان استاندارد باید نظارت کند براساس قانون آن‌ها مسئولیت نظارت را برعهده دارند اما نظارت‌ها بر استانداردهای خودرو کافی نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها