نماینده استان گلستان در مجلس:

کمبود پزشک یک نگرانی ملی است/ نگران واردات پزشک از هند هستیم

نماینده استان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه سلامت و مسائل بهداشتی از اولویت‌های اساسی محسوب می‌شود، ما باید در حوزه‌های مختلف نیازهای اساسی مردم را با برنامه‌ریزی منظم تأمین کنیم.

کمبود پزشک یک نگرانی ملی است/ نگران واردات پزشک از هند هستیم
کد خبر: 543437
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۰۷:۰۳:۴۸

غلامرضا منتظری، نایب رییس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس درباره بحث کمبود پزشک و ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در حوزه انتخابیه استان گلستان در مناطق محروم و کم برخوردار این کمبود به شدن دیده و احساسا می شود و مردم با مشکلات عدیده ای روبرو هستندف البته این مساله در مراکز شهرستان ها کمتر است و دانشگاه علوم پزشکی استان با توجه به دانشجویان داخلی و خارجی تا حدی می تواند مشکلات این بخش را رفع کند اما این موضوع یک بحث ملی است.

به گزارش برنا، وی در ادامه افزود: بحث کمبود پزشک در قیاس ملی یک نکارنی جدی اشت. ما در اکرثر روستاها در همه جای کشور متخصص نداریمف ما موظفیم مشکلات مردم را در بعد سلامت قطعا مرتفع کنیم اما از سوی دیگر بخش درمان نیز دغدغه هایی دارند که باید به آن توجه شود.معیشت و درآمد مهمترین مشکل کادر درمان است که این مساله مانع حضور آنها در مناطق محروم می شود البته پزشکانی که تعهد دارند می روند اما این کافی نیست.

منتظری همچنین متاذکر شد: ما در ابتدای انقلاب به دلیل همین کمبود پزشک از هند پزشک استخدام می کردیم و اگر این روند با این شکل ادامه یابد باید بار دیگر این کار را انجام دهیم و این زیبنده ما نیست. اگر ما مجموعه نخبگی و فرهیخته بخش درمان را با نگاه حذفی ببینیم مشکلات ما دوچندان می شود. باید این افراد را برای خدمت به کشور تشویق و برای حضور در مناطق محروم ایجاد انگیزه کنیم .

وی ادامه داد: ورود پزشک از هند برای ایران اسلامی ما زیبنده نیست چرا که ما از پیشگامان پزشکی در همه زمینه ها بوده و هستیم. اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی چتر حمایتی خود را با افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی و متخصص گسترده بسیار قابل توجه است اما باید در کنارآن کارهای دیگری نیز انجام دهیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها