کد خبر: 543309
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۳:۱۲:۱۸
| |

معاون وزارت آموزش و پرورش:

سابقه کار ۴۰ درصد کارکنان آموزش و پرورش بالاتر از ۲۵ سال است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ۴۰ درصد از جمعیت یک میلیونی نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش بالای ۲۵ سال سابقه کار دارند.

سابقه کار ۴۰ درصد کارکنان آموزش و پرورش بالاتر از ۲۵ سال است
کد خبر: 543309
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۳:۱۲:۱۸

قاسم احمدی لاشکی سه‌شنبه ۲۴ اسفند در جلسه برخط با روسای ادارات آموزش و پرورش استان فارس، گفت: مهمترین مشکل امروز آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی از لحاظ کمی و کیفی است.

به گزارش ایسنا، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش با ۴ چالش درونی، بیرونی، اجرای واقعی سندتحول بنیادین و چالش تحلیلی بر اساس ویروس کرونا مواجه است.

احمدی لاشکی گفت: نبود توازن بین نیروی انسانی ورودی به آموزش و پرورش و خروجی‌های ان باعث چالشی عظیم در این ارگان خواهد شد.

او افزود: ما فقط در بعد آموزش نیروی انسانی کم نداریم بلکه در تامین نیروهای خدماتی و مراقبین سلامت و معلمین تربیت بدنی نیز با چالش مواجه هستیم.

کمبود نیروی خدماتی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در کشور با کمبود بیش از ۶۰ هزار نیروی خدماتی مواجه هستیم که این کمبود امنیت مدارس را به خطر انداخته است.

احمدی لاشکی گفت: باید اضافه کار معلمان به طور ماهانه و منظم پرداخته شود تا انگیزه کافی برای کارکردن معلمان وجود داشته باشد.

او خاطرنشان کرد: ارزشیابی‌های دانش آموزان و برنامه‌های درسی باید مورد بازبینی قرار گیرد تا بتوانیم فداکاری‌های شهید سلیمانی و علی لندی‌ها را در کتاب های درسی قرار دهیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: باید در سیستم تعلیم و تربیت اخلاق و انسانیت را ترویج کنیم و عدالت آموزشی باید فراتر از شعار محقق شود و همچنین بایدبه فکر توسعه متوازن در همه ابعاد تعلیم و تربیت باشیم.

او اضافه کرد: تعارض در جامعه پذیری موجب پرورش شخصیت‌های دوگانه در آموزش و پرورش شده است و برای حل این مساله باید هنجارهای اجتماعی را همسو با آموزش و پرورش کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرایی کردن سند تحول بنیادین نیز یک چالش اساسی است که برگزاری کنکور سراسری در تعارض با اجرای سند است.

احمدی لاشکی ادامه داد: چالش‌های تحمیلی از سوی کرونا موجب سونامی بی سوادی در کشور خواهد شد و نیازمند زمان برای برگشت به وضعیت قبلی هستیم.

لزوم حضوری شدن آموزش

او گفت: بعد از عید باید به سمت برگزاری حضوری کامل مدارس پیش برویم تا افت پنهان تحصیلی جبران شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته مجلس شورای اسلامی ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید تبلت دانش اموزی اختصاص داد که با این رقم و کمک دیگر نهادها توانستیم بخشی از مشکلات دانش آموزان را حل کنیم.

احمدی لاشکی افزود: باید کشورمان را با دیگر کشورهای توسعه یافته مقایسه کنیم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دست به بازگشایی مدارس بزنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین رتبه بندی معلمان را سالهای پیش با هدف تحول تحول در اموزش و پرورش ترسیم کرده بود.

احمدی لاشکی همچنین عنوان کرد: رتبه بندی معلمان باید منزلت و شان معلمان را ارتقا دهد و اعتلای معلمان و نظام آموزشی را در پی داشته باشد.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون رتبه بندی دیروز توسط رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش و سازمان اموراستخدامی و اداری ابلاغ شده و آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان در دست تدوین است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها