کد خبر: 543248
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۰:۱۴:۰۴
| |

با گسترش شیوع کووید، میلیون‌ها چینی قرنطینه شدند

چین از افزایش سریع شیوع کروناویروس در شمال شرق این کشور خبر داد به گونه ای که موارد ابتلای روزانه به کووید-۱۹ نسبت به روز قبل رشد دو برابری داشته و به بالاترین حد در دو سال گذشته رسیده است.

با گسترش شیوع کووید، میلیون‌ها چینی قرنطینه شدند
کد خبر: 543248
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۰:۱۴:۰۴

موارد ابتلا به کووید-۱۹ در چین به بالاترین حد طی دو سال اخیر رسیده است و با گسترش شیوع بیماری در روزهای اخیر، میلیون‌ها نفر مجبور به ماندن در قرنطینه هستند.

به گزارش ایسنا، چین از افزایش سریع شیوع کروناویروس در شمال شرق این کشور خبر داد به گونه ای که موارد ابتلای روزانه به کووید-۱۹ نسبت به روز قبل رشد دو برابری داشته و به بالاترین حد در دو سال گذشته رسیده است.

کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد: روز گذشته (دوشنبه) در مجموع ۳۵۰۷ مورد بومی و علامت دار بیماری تایید شده این درحالیست که این رقم نسبت به روز قبل و آمار ۱۳۳۷ مبتلا، افزایش قابل توجهی داشته است.

از زمان شناسایی کروناویروس که برای اولین بار در شهر ووهان چین و اواخر سال ۲۰۱۹ ظاهر شد، چین با استراتژی سختگیرانه "کووید صفر" که شامل قرنطینه سخت بود، شیوع گسترده در مقیاس بزرگ را با موفقیت سرکوب کرد.

در حالیکه تعداد موارد ابتلا به کرونا در این کشور بر اساس استانداردهای جهانی هنوز ناچیز است اما کارشناسان بهداشتی بر این باورند که میزان افزایش موارد روزانه طی چند هفته آینده، عامل مهمی در سنجش این نکته است که آیا رویکرد مهار سخت، هنوز در برابر سویه اُمیکرون که به سرعت در حال گسترش است مؤثر خواهد بود یا خیر.

به دنبال افزایش موارد جدید ابتلا حداقل ۱۱ شهر و شهرستان در سراسر چین از جمله شنزن که ۱۷ میلیون نفر در آن زندگی می کنند، تعطیل شده اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها