کد خبر: 543177
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۶:۲۶:۰۶
| |

جنایت جدید خودروسازها علیه امنیت جانی مردم به روایت سردار هادیان

خودرو در حالتی آتش می‌گیرد که داخلش ۱۰کیلو تی‌ان‌تی گذاشته باشیم، اما در خودروی داخلی ماشین‌ها آتش می‌گیرند و منفجر می‌شوند؛ چرا؟ چون باک بنزین ناایمن است.

جنایت جدید خودروسازها علیه امنیت جانی مردم به روایت سردار هادیان
کد خبر: 543177
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۶:۲۶:۰۶

سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا قطعا یکی از چهره‌های مهم سال۱۴۰۰ است.او امسال با اظهارات تندش علیه خودروسازان یک‌تنه در برابر کیفیت پایین خودروهای داخلی ایستاد.

 سردار هادیانفر در مسیر تأکید بر افزایش کیفیت خودروی داخلی به‌گفته خودش هم اسناد ۱۱ساله تحلیل تصادفات را در جیب دارد و هم نارضایتی رهبری از کیفیت خودروی تولید شده توسط خودروسازان.

او می‌گوید که این انتقادات را از خودروسازان تا جایی ادامه می‌دهد که بالاخره خودروی ارزان، ایمن و زیبا دست مردم برسد.

 هم‌اکنون ۹۴درصد حمل‌ونقل کشور ما از طریق زمین اتفاق می‌افتد. در همه کشورها خسارت‌های ناشی از تصادفات امر محالی نیست، ولی بسیاری از کشورها تلاش می‌کنند که آن خسارت‌ها را به کمترین میزان ممکن برسانند.

خودروسازان ما قیمت خودروی خوب خارجی را می‌گیرند، اما خودروی بی‌کیفیت داخلی تحویل می‌دهند.

 فراموش نکنیم که سالانه ۱۷هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و بالغ بر ۳۶۰هزار نفر مجروح یا معلول می‌شوند و غالبا آنهایی که مجروح یا معلول می‌شوند سالیان سال زمینگیر شده و ادامه عمرشان را مجبورند جور دیگری زندگی کنند.

 وقتی تصادف اتفاق افتاد یک چیزی باید از راننده یا سرنشینان محافظت کند و آن چیز در درجه اول وسیله است.

اما در خودروهای داخلی، خود خودرو عامل شدت تخریب یا جراحات است. مثلا ترمز وسیله‌ای برای کنترل خودرو در مواقع خطر است، اما در خودروهای داخلی وقتی راننده ترمز می‌کند خط ترمز خودرو چندین متر کشیده می‌شود.

در این حالت دیگر خودرو در اختیار راننده نیست و خودرو به هرجایی ممکن است بخورد یا ترمز ABS درست عمل نمی‌کند یا کیسه هوایی که در زمان حادثه اگر درست عمل کند، جان‌پناهی برای راننده می‌شود، عملا عمل نمی‌کند.

 باید ببینیم با کدام استاندارد اروپا در حال تولید هستیم؟ آیا واقعا یورو۵ تولید می‌کنیم؟ به اعتقاد من خودروهای ما یورو۲ هم نیستند.

آتش گرفتن خودرو خیلی بحث جدی در تصادفات است. خودرو در حالتی آتش می‌گیرد که داخلش ۱۰کیلو تی‌ان‌تی گذاشته باشیم، اما در خودروی داخلی ماشین‌ها آتش می‌گیرند و منفجر می‌شوند؛ چرا؟ چون باک بنزین ناایمن است.

در همه خودروهای دنیا باک وجود دارد، اما هیچ وقت عامل انفجار نمی‌شود. اما چرا در ماشین‌های داخلی ما باک منفجر می‌شود؟ چون در قطر آلیاژ باک دست برده‌اند و آن را کاهش داده‌اند یا حتی در مواردی پلتفرم را تغییر داده‌اند.

دلیلش ساده است. استحکامات را کاهش دادند تا قیمت خودرو ارزان‌تر برایشان تمام شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها