کد خبر: 543155
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۴:۱۹:۰۵
| |

رییس سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای:

۲۶ پایانه مرزی در نوروز ۱۴۰۱ فعال است/ بازدید نامحسوس از پایانه‌های مسافری

رییس سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای، گفت: ۲۶ پایانه مرزی فعال در نوروز ۱۴۰۱ برای سفرهای بین‌المللی فعال است اما برخی کشورها اجازه کاپوتاژ و سفر با خودروی شخصی را نمی‌دهند و فقط سفر با ناوگان اتوبوسی امکان‌پذیر است.

۲۶ پایانه مرزی در نوروز ۱۴۰۱ فعال است/ بازدید نامحسوس از پایانه‌های مسافری
کد خبر: 543155
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۴:۱۹:۰۵

«داریوش امانی» امروز دوشنبه در نشست خبری آنلاین درباره وضعیت سفرهای نوروزی جاده‌ای افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا برخی کشورها اجازه تردد ناوگان اتوبوسی را دادند اما امکان سفر با خودروی شخصی و کاپوتاژ به مقصد همه کشورها وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، وی در خصوص نرخ بلیت در حوزه مسافرت جاده‌ای برای سفرهای نوروزی نیز گفت: دولت دستور داد کالا و خدمات گران نشود. سازمان راهداری نیز تمکین کرد. اما قابل ذکر است که به دلیل افزایش قیمت روغن، قطعات و لاستیک نارضایتی در اصناف برای قیمت‌های فعلی وجود دارد که فعلا در همکاری با سازمان راهداری رفع شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای هوشمندسازی راهها و کاهش حوادث جاده‌ای در آستانه نوروز ۱۴۰۱ ، ۵۰۰ نقطه پرحادثه برطرف شد. تمام نقاط دارای تصادف آشکارسازی شده است و در تاکید مجدد به استانها این آشکار سازی به صورت ویژه ادامه خواهد داشت. هم چنین بازدید نامحسوس از پایانه‌های مسافری در نوروز ۱۴۰۱ خواهیم داشت و پیش بینی می‌کنیم با هوشمندسازی های انجام شده در جاده‌های کشور امسال کاهش تصادفات را خواهیم داشت .

ریس سازمان راهداری گفت: امسال هم چنین پویش همراهان سفر ایمن را طراحی و در ۲۳ استان در مجتمع های خدمات رفاهی برگزار خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راهدارخانه‌های در کنار جاده‌ها نیز امسال مسافران را می‌پذیرند و امکان استراحت رانندگان خسته در راهدارخانه‌ها و پذیرش مسافران وجود دارد.

امانی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان ترانزیت در سال ۱۴۰۰گفت: امسال ۸.۵ میلیون تن جایجایی ترانزیتی داشتیم که نسبت به سال ۹۸، ۳۰ درصد افزایش داشت.

وی درباره روغن و لاستیک تشویقی رانندگان حمل کننده کالاهای اساسی نیز گفت: سال گذشته قرار شد به رانندگانی که در جابجایی کالاهای اساسی نقش آفرینی می‌کنند بسته تشویقی بدهیم که در خیلی از پایانه‌ها توزیع روغن داشتیم و هم چنین برنامه ما همین است که در موارد ضروری بدون واسطه این محصولات را در اختیار رانندگان بگذاریم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها