کد خبر: 542983
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۲۰:۱۶:۴۸
| |

مخالفت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ادغام آموزش پزشکی در آموزش عالی

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از رد کلیات طرح ادغام آموزش پزشکی در آموزش عالی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

مخالفت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ادغام آموزش پزشکی در آموزش عالی
کد خبر: 542983
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۲۰:۱۶:۴۸

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح ادغام دانشگاه‌های علومی پزشکی در وزارت علوم در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: این طرح به کمیسیون بهداشت و درمان به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شده بود که در جلسه امروز به اتفاق آراء، کلیات آن رد شد.

به گزارش فارس، وی افزود: علت مخالفت اعضای کمیسیون بهداشت و درمان با طرح یاد شده، این است که این طرح خلاف سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بخش سلامت و در نتیجه مغایر اصل 110 قانون اساسی است؛ چرا که در این سیاست‌ها متولی نظام سلامت، وزارت بهداشت معرفی شده و لذا آموزش‌های پزشکی نباید از این وزارتخانه سلب شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی و بهداشت و درمان به این نتایج درخشان رسیده، در نتیجه استقلال آموزش پزشکی از آموزش عالی بوده که با روش‌های کاربردی و بالینی و با بهره‌گیری از به‌روزترین یافته‌های علمی دنیا، توانسته‌ایم نیروهای مورد نیاز کشور در بخش سلامت را تربیت کنیم.

شهریاری همچنین از حضور رئیس سازمان نظام پزشکی در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان خبر داد و عنوان کرد: رئیس سازمان با ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در حوزه نظام پزشکی، وضعیت فعلی مسائل صنفی پزشکان را تشریح کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها