کد خبر: 542958
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۱۷:۱۷:۰۳
| |

آزادی ۳۰۰ زندانی در کرمانشاه

به مناسبت اعیاد شعبانیه ۳۰۰ زندانی در کرمانشاه در قالب طرح احرار از زندان آزاد شدند.

آزادی ۳۰۰ زندانی در کرمانشاه
کد خبر: 542958
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۱۷:۱۷:۰۳

پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در این مراسم بر لزوم کاهش جمعیت کیفری زندان ها تأکید کرد و یادآور شد: باید به سمتی برویم که جمعیت زندان‌ها مدیریت شود و تنها برای جرائم با اهمیت که چاره‌ای جز زندان ندارد، افراد وارد زندان شوند.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستور رئیس قوه قضاییه تا ضرورت نداشته باشد نباید کسی را زندانی کنیم و تحول زمانی ایجاد می شود که افراد کمتری زندانی شوند و پرونده های کمتری تشکیل شود.

توسلی زاده در پایان ضمن اشاره به برخورد قاطع با مجرمین حرفه ای خاطرنشان کرد: برای ایجاد امنیت در استان بسیار وقت می‌گذاریم و هر دو هفته یکبار با سایر متولیان امنیت در این زمینه جلسه داریم و همگان بدانند در برخورد با مجرمین خطرناک و اشرار هیچ گذشتی نخواهیم داشت و جای این افراد قطعا در زندان است و هرگونه مرخصی و موارد ارفاقی برای این افراد ممنوع می باشد.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در این مراسم با بیان اینکه اقدام سازمان بسیج حقوقدانان در آزادسازی زندانیان بسیار ارزشمند و کار بزرگی است، گفت: در این طرح تلاش می‌کنیم تا زمینه آزادی زندانیان را فراهم کنیم.

سردار بهمن ریحانی بر هم افزایی بیشتر سپاه، بسیج و دستگاه قضایی برای آزادسازی زندانیان تأکید و اظهار کرد: باید در راستای خدمت به مردم همه تلاش خود را به کار بگیریم و آزادسازی زندانیان هم منجر به گره‌گشایی و شاد کردن دل مومنان می‌شود که در عین حال باید این سنت پسندیده بیش از پیش در جامعه فرهنگ‌سازی شود و از ظرفیت افراد خیر برای این کار نهایت استفاده را باید ببریم.

در ابتدای مراسم مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۳۴ گروه جهادی با ۲۱۲ نفر در زندان‌های استان به زندانیان خدمات مشاوره‌ای و حقوقی ارائه داده‌اند، گفت: در این مدت مشاوره حقوقی، وکالت رایگان، بسته معیشتی، خدمات پزشکی، سرکشی از خانواده زندانیان و ۳۰۰ مورد آزادسازی زندانیان انجام شده است.

رسول بهرامی‌پور با اشاره به اینکه در نهضت آزادسازی زندانیان، مردم کرمانشاه همیشه پای کار هستند، افزود: برنامه آزادسازی زندانیان در کل کشور انجام می‌شود اما استان کرمانشاه در اجرای این طرح با حمایت مردم و مسئولان رتبه برتر کشور را کسب کرده و تابحال در قالب ۱۵ مرحله زمینه آزادسازی ۱۴۰۰ نفر فراهم شده است.

در پایان این مراسم تعدادی از زندانیان به صورت نمادین حکم آزادی خود را دریافت کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها