کد خبر: 542939
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۱۵:۱۷:۰۵
| |

آماده باش بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان برای ایام نوروز

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: با توجه به حضور کاروان های راهیان نور و میهمانان نوروزی در منطقه همه بیمارستان‌ها و مراکز فوریتهای پزشکی و درمانی در آبادان، خرمشهر و شادگان به حالت آماده باش درآمدند.

آماده باش بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان برای ایام نوروز
کد خبر: 542939
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۱۵:۱۷:۰۵

محمد محمدی یکشنبه در نشست ستاد کرونای جنوب غرب خوزستان اظهار داشت: با توجه به سفر کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی به منطقه جنوب غرب خوزستان تدابیر لازم برای ارایه خدمات درمانی و بیمارستانی پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: بازرسی از اردوگاه‌های راهیان نور، مدارس، کمپ‌ها و یادمان‌های شهدای دفاع مقدس در ایام نوروز افزایش خواهد یافت و تعداد پایگاه‌های اورژانس و پایگاه‌های سیار در شلمچه و یادمان شهدای والفجر هشت نیز بیشتر می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: هماهنگی لازم بین اداره ها و نهادهای مردمی در منطقه ایجاد شده تا با برنامه ریزی وارد پیک بعدی کرونا نشویم.

محمدی بیان کرد: بر اساس این طرح، فعالیت تمام وقت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی در ایام نوروز ادامه خواهد داشت و متناسب با تعداد مسافران نوروزی، یک یا چند مرکز درمانی در هر شهرستان در طول روز آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان احتمالی خواهند بود.

سرپرست فرمانداری ویژه آبادان نیز در این نشست گفت: خوشبختانه وضعیت کرونا در شهرستان آبادان کنترل شده است اما این پایداری باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان ادامه یابد.

احسان عباسپور افزود: ۲ کمپ با هماهنگی شهرداری آبادان برای مسافران نوروزی آماده در نظر گرفته شده است ضمن اینکه تدابیر لازم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این کمپ‌ها مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: همچنین چند مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده و ثبت نام مسافران تنها با ارائه کارت واکسیناسیون امکان پذیر خواهد بود.

سرپرست فرمانداری خرمشهر نیز در این نشست گفت: خرمشهر آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است و تمهیدات لازم برای این ایام از هفته پیش دیده شده تا شهرستان وارد پیک بعدی کرونا نشود.

نادر عمیدزاده اظهار داشت: تشدید نظارت بر بازار و محل کمپ‌های کاروان راهیان نور در ایام نوروز با همکاری دستگاه‌های اجرایی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در روزهای پایانی سال شاهد حضور گسترده مردم در سطح بازار هستیم لذا رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و اصناف ضروری است.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، هفت  شهرستان نارنجی، ۱۸ شهرستان زرد و یک شهرستان آبی کرونایی هستند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰ مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها