کد خبر: 542682
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۰:۵۰:۵۸
| |

جنجال جدید پلیس آمریکا با پا گذاشتن بر گردن دختر ۱۲ ساله

طبق عکس و ویدئو‌های منتشره در فضای مجازی یکی از افسران پلیس آمریکا با پای فشاردن بر گردن یک دختر ۱۲ ساله سعی بر مهار او داشته و باعث مجروحیت او شده است.

جنجال جدید پلیس آمریکا با پا گذاشتن بر گردن دختر ۱۲ ساله
کد خبر: 542682
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۰:۵۰:۵۸

یک افسر پلیس خارج از وظیفه در "کنوشا" در ایالت "ویسکانسین" آمریکا پس از اینکه تصاویری در فضای مجازی پخش شد که نشان می‌دهد او در 4 مارس در حالی که تلاش می‌کرد جلوی یک دختربچه‌‌ 12 ساله را بگیرد، بر گردن او پای فشرده است.

به گزارش تسنیم، پایگاه خبری "ای‌بی‌سی" در این باره نوشت, تصویری از این حادثه که توسط یکی از دانش‌آموزان مدرسه گرفته شده نشان می‌دهد افسر پلیس در حال واکنش به دعوای گزارش شده بین دو دانش‌آموز است.

دختر 12 ساله که نامش فاش نشده است، به نظر می‌رسد توسط افسر هل داده شده و روی زمین افتاده است؛ سپس این افسر پای خود را بر گردن این دختر 12 ساله می‌گذارد. مشخص نیست قبل یا بعد چه اتفاقی افتاده است.

"درو دوینی" که وکالت دختر و پدرش را برعهده دارد، در مصاحبه با "ای‌بی‌سی" اظهار داشته است که این دختر از ناحیه سر و گردن به شدت آسیب دیده و در حال حاضر تحت درمان است.

این وکیل نسبت به تاکتیک‌های افسر پلیس ابراز خشم کرده و این تصویر را با مرگ "جورج فلوید" به دست یک افسر پلیس مقایسه کرد؛ مردی که در سال 2020 در شهر "مینه سوتا" پس از اینکه یک افسر پلیس به مدت 9 دقیقه زانو را روی گردن او گذاشت، جان خود را از دست داد.

در میان فشارهای ملی برای اصلاحات پلیس پس از مرگ فلوید، ایالت "ویسکانسین" در ژوئن 2021 خفه کردن را ممنوع کرد! مگر در موقعیت‌های تهدیدکننده زندگی یا موقعیت‌هایی که یک افسر پلیس مجبور به دفاع از خود باشد.

دوینی گفت: از آنجایی که خفه کردن در این ایالت ممنوع شده است، این حادثه هرگز نباید رخ می‌داد. خانواده این دختر 12 ساله امیدوارند علت این اتفاق را دریابند تا دیگر برای فرزندان دیگر افراد این اتفاق نیفتد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها